Trasa tramwajowo-drogowa do Górki Narodowej w Krakowie prawie gotowa Foto: Jan Graczyński / krakow.pl

Trasa tramwajowo-drogowa do Górki Narodowej w Krakowie prawie gotowa

ZDJĘCIA + FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

Największa i najważniejsza inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa dobiega końca. Już 28 sierpnia odbędzie się próbny przejazd tramwaju, a za kilka tygodni rozpoczną się nasadzenia 3,5 tys. nowych roślin.

Początek nowej trasy tramwajowej, o długości ok. 5 km, znajduje przy pętli Krowodrza Górka, u zbiegu ul. Bratysławskiej, dr. Twardego i Wybickiego. Linię poprowadzono w kierunku północnym do ul. Pachońskiego, gdzie tramwaj skręci w prawo, w kierunku wschodnim i pojedzie wzdłuż ul. Pachońskiego i Siewnej. W rejonie ul. Bociana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R, ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.

Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
REKLAMA
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl
Foto: Jan Graczyński / krakow.pl

W ramach trasy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstał także dwukomorowy tunel drogowy, o długości ok. 100 m na ul. Opolskiej. Takie rozwiązanie zapewni bezkolizyjny i sprawy przejazd komunikacji tramwajowej z północnych osiedli do centrum miasta.

Ponadto w ramach zadania nasadzonych będzie prawie 3,5 tys. roślin – zdecydowana większość w granicach inwestycji. Z kolei w rejonie ul. Węgrzeckiej, a więc nieopodal pętli na Górce Narodowej, zostanie utworzony kolejny „Park Krakowian”. Warto też podkreślić, że wszędzie tam, gdzie to możliwe ze względów technologicznych, zastosowano tzw. zielone torowisko. Oznacza to, że około 60 proc. linii będzie zielona. Do tego dojdą wiaty przystankowe z dachami z rozchodników. Część już została zamontowana. Docelowo wszystkie wiaty będą zielone.

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej powstaje przy znacznym dofinansowaniu zewnętrznym. Są to środki z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Realizacja projektu została także wsparta przez środki rządowe, przyznane Gminie Kraków w ramach przygotowań do igrzysk europejskich.

Źródło: UM Kraków

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA