Trwa budowa ostatniego dolnośląskiego odcinka trasy S3 od Kamiennej Góry do Lubawki GDDKiA

Trwa budowa ostatniego dolnośląskiego odcinka trasy S3 od Kamiennej Góry do Lubawki

ZDJĘCIA + FILM
REKLAMA

Okres zimowy nie wstrzymał prac na inwestycji. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych wykonawca prowadzi roboty na wszystkich możliwych frontach. Stan zawansowania rzeczowego wynosi prawie 70 proc.

Powstający odcinek o długości ok. 15,3 km, poprowadzi od Kamiennej Góry do granicy w Lubawce. Będzie miał po dwa pasy ruchu w obie strony wraz z pasami awaryjnymi. W ramach tego odcinka wybudowane zostaną trzy węzły drogowe - Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, wykonanych zostanie 17 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową S3 oraz 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów).

GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA

Aktualnie prowadzone prace

Obecnie na budowie pracuje niemal 200 jednostek sprzętowych (m.in. koparki, spycharki, wozidła, dźwigi czy betonowozy zwane popularnie gruszkami) i prawie 950 osób. Roboty ziemne prowadzone są przy wykopach w gruntach skalistych oraz nieskalistych. Zakończono już prace związane m.in. z odhumusowaniem, wycinką drzew i krzewów, wzmocnieniami podłoża oraz wymianą gruntu. W zakresie robót drogowych wykonano do tej pory ponad 40 tysięcy m³ wykopów. Natomiast roboty branżowe związane są z meliorację rowów rzek oraz realizacją zbiorników retencyjnych. Ponadto wykonawca na bieżąco prowadzi utrzymanie wprowadzonych dotychczas tymczasowych organizacji ruchu. 

REKLAMA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA
GDDKiA

W maju 2021 roku rozpoczęto nasuwanie pięciu obiektów inżynierskich. Ich długości wynoszą od 435 do prawie 600 m. Łączna długość obiektów wynosi niemal 4,5 km, co stanowi ok. 29 proc. całej realizowanej trasy. Cztery obiekty zostały już nasunięte, a ostatni, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, wykonawca zakończy na początku lutego 2022 r.

Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA