Trzy wiadukty kolejowe obok Warszawy Zachodniej zapewnią lepsze podróże koleją – bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Podróżni pociągów m.in. z Łodzi i Radomia mogą obserwować postęp prac. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
W obszarze stacji Warszawa Zachodnia widać prace na torach w kierunku stacji Warszawy Włochy – połączenie linii obwodowej z linią radomską. Trzy wiadukty umożliwią bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt już wzmacnia podłoże. Pierwsze betonowe elementy wiaduktów widać już nad torami.
W obszarze stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował już ponad 8 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania (LCS) z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji.
Na stacji Warszawa Zachodnia zapewnione są codzienne podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne około 750 pociągami. Równocześnie ekipy budują nowe podziemne kondygnacje: przejście dla pieszych i tunel tramwajowy. Wykonano strop nad tunelem prowadzącym od linii obwodowej i peronu nr 9 do peronów 1-8 stacji Warszawa Zachodnia. Przejście dla pieszych będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano w nim lokale użytkowe i kasy biletowe.
Nowa Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Podróżni już korzystają z nowych zadaszonych peronów nr 6, 7 i 8. Docelowo ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów.
Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia" wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana jest do 2023 r.
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.












![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![[dolnośląskie] Modernizacja dworca w Brzegu Dolnym na półmetku](https://investmap.pl/_i/image/185/57/4281_100x70.jpg)
![[Warszawa] Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia zyska nowe oblicze i dużego sąsiada](https://investmap.pl/_i/image/154/26/1178_100x70.jpg)
![Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/91/91/52059_100x70.jpg)

![Trwają prace przy przebudowie Dworca Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/154/26/51354_100x70.jpg)
![Stacja Warszawa Główna niemal gotowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/226/98/51426_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/51775_100x70.jpeg)
![Nowy dworzec Warszawa Zachodnia zwiększy rolę kolei nie tylko w stolicy [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/0/0/52224_100x70.jpg)
![Zmodernizowany dworzec w Malczycach otwarty dla podróżnych [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/110/110/51054_100x70.jpeg)
