Trwają prace przygotowawcze na budowie jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii Wrocławia - Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Inwestor, miejska spółka Wrocławskie Inwestycje przedstawiła kilka nowych WIZUALIZACJI tej wielkiej inwestycji.
Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę. Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina.
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
– Prace prowadzone są obecnie m.in. na terenie dawnego gospodarstwa przy ul. 8 Maja, dawnych terenach Politechniki (usunęliśmy stąd ponad 400 metrów kwadratowych rakotwórczego azbestu) czy dawnych działkach i terenach im przyległych przy ul. Wilczej. Z tego ostatniego terenu wywieźliśmy kilkaset metrów sześciennych śmieci – czytamy na oficjalnym profilu miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje na Facebooku.
Teren całej inwestycji znajduje się na bardzo rozległym obszarze, obejmującym łącznie około pół tysiąca różnej wielkości działek. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Wykonawca będzie miał ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.