Trzeba zwiększyć transfer nowych rozwiązań technologicznych do polskiej gospodarkiFot. Stellantis

Trzeba zwiększyć transfer nowych rozwiązań technologicznych do polskiej gospodarki

Orzech
Orzech
REKLAMA

Rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyszłości wymaga przyspieszenia komercjalizacji wyników pracy instytutów badawczych. Do tej kwestii odnosi się tworzona właśnie strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz mówi dr Hubert Cichocki, prezes tej instytucji. Hubert Cichocki był gościem drugiego dnia Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi (23-26 września).

Prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz wziął udział w panelu dyskusyjnym „Buy Polish - Developing the Polish Automotive Industry of the Future”. Podczas tego wydarzenia rozmawiano o sposobach rozwijania polskiego, opartego na pojazdach elektrycznych, sektora motoryzacyjnego.

– „Instytuty Sieci Badawczej Łukasiewicz już dziś realizują prace na rzecz szeroko rozumianej branży automotive w kontekście elektromobilności. Prace te dotyczą przede wszystkim rozwiązań elektronicznych oraz technologii materiałowych” – wyjaśnia Hubert Cichocki.

Podkreśla jednocześnie, że powstająca właśnie strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz kładzie zasadniczy nacisk na kwestie związane z komercjalizacją wyników pracy instytutów badawczych.

– „Zagadnienia związane z komercjalizacją są istotnym wyzwaniem. Chcemy, by Instytuty Łukasiewicza były w polskiej polityce naukowej tymi, które wyspecjalizują się w zagadnieniach z zakresu wdrożeń, z zakresu transferu technologii” – wskazuje Hubert Cichocki.

REKLAMA

Według niego instytuty Polskiej Akademii Nauk czy niesieciowe instytuty badawcze skupione są w zasadniczej części na prowadzeniu badań podstawowych, podczas gdy instytuty Łukasiewicza powinny posiadać zdolności do podnoszenia poziomów gotowości technologicznej projektów. A w konsekwencji transferować rozwiązania techniczne i gotowe technologie do polskiej gospodarki.

– „Warto wskazać, że powstająca strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz jako podstawowe kierunki działalności i badań bierze pod uwagę dwa zagadnienia istotne z punktu widzenia szeroko rozumianej elektromobilności. Kierunek chemiczny, gdzie historycznie instytuty zrzeszone w Sieci Badawczej Łukasiewicz mają istotne kompetencje, oraz kwestie związane z mikroelektroniką i fotoniką, które również są niezbędne dla branży elektromobilności” – mówi prezes Cichocki.

Źródło: PAP MediaRoom

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA