Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG planuje kolejne inwestycje w jedną ze swoich najlepszych fabryk w Europie – w fabrykę silników Volkswagen Motor Polska w Polkowicach na Dolnym Śląsku. Zamierza tu przenieść i skoncentrować produkcję silników diesla z wszystkich pozostałych fabryk w Europie.
Taki ruch związany jest ze zmieniającym się zapotrzebowaniem na rynku w związku z czym w fabrykach Volkswagena w całej Europie zajdą spore zmiany. Jest to spowodowane przejście od technologii silników spalinowych w kierunku napędów elektrycznych. W celu zabezpieczenia zatrudnienia w najbliższym czasie cała produkcja 4-cylindrowych silników diesla zostanie przeniesiona z zakładów Volkswagena w Europie do fabryki Volkswagen Motor Polska w Polkowicach na Dolnym Śląsku.
Podjęcie tej decyzji ma zapobiec redukcji etatów w Polsce. Volkswagen nie planuje w najbliższym czasie przestawienia się w polkowickim zakładzie na produkcję silników elektrycznych, które w porównaniu do tradycyjnych spalinowych wymagają znacznie mniejszych nakładów pracy i mniejszego zatrudnienia na liniach produkcyjnych. Ma to związek z dużą automatyzacją fabryk produkujących silniki elektryczne.
Fabryka Volkswagen Motor Polska w Polkowicach istnieje od 1999 roku. Działa na terenie podstrefy Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Na Dolnym Śląsku produkuje około 700 tysięcy silników diesla rocznie czyli około 2500 jednostek w jednym dniu roboczym.
REKLAMA
Fabryka zatrudnia aktualnie ponad 1300 stałych pracowników, będąc jednym z największych pracodawców w regionie. Produkuje jednostki wysokoprężne o pojemności 1900 i 2000 cm3 wyposażone w pompowtryskiwacze lub system common-rail, napędzające samochody osobowe oraz dostawcze marek: Audi, Seat, Škoda i Volkswagen.
W 2019 roku w fabryce została uruchomiona produkcja jednostek wysokoprężnych najnowszej generacji i głównych komponentów w technologii MDB evo (m.in. wałów korbowych, korbowodów, bloków silnika czy głowic). Inwestycje związane z wybudowaniem nowej linii montażu oraz przezbrojeniem istniejących linii obróbki mechanicznej wyniosły w sumie około 100 mln euro.
Fabryka Volkswagen Motor Polska w Polkowicach jest obecnie największym producentem silników spalinowych w Polsce. Firma zainwestowała dotychczas w Polkowicach około 700 mln euro.




![W woj. podkarpackim powstaje najwyższa estakada drogowa w Polsce [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/229/101/78053_100x70.jpg)
![Trwa budowa S7 Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/227/99/78051_100x70.jpg)
![Nowa, wielka inwestycja w Rzeszowie. Trwa budowa Podkarpackiego Centrum Lekkiej Atletyki [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/253/125/677629_100x70.jpg)
![Nowa koncepcja zagospodarowania Wolnych Torów w Poznaniu [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/220/92/78044_100x70.jpg)
![Wisłokostrada - wielka inwestycja w Rzeszowie bliska ukończenia [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/219/91/78043_100x70.jpg)
![Nowoczesne osiedle na Maślicach. Komfort życia w zielonej okolicy [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/183/55/649911_100x70.jpg)

![W centrum Poznania powstaje Muzeum Powstania Wielkopolskiego [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/188/60/623036_100x70.jpg)

![[Aglomeracja Wrocławska] W fabryce Toyoty w Jelczu-Laskowicach ruszyła produkcja nowego silnika benzynowego](https://investmap.pl/_i/image/114/114/30322_100x70.png)

![[Aglomeracja Wrocławska] Kolejna wielka inwestycja japońskiej Toyoty pod Wrocławiem](https://investmap.pl/_i/image/0/0/38912_100x70.jpg)
![[Dolny Śląsk] Skrzynie biegów do hybryd i silniki benzynowe. Toyota inwestuje w dolnośląskie fabryki](https://investmap.pl/_i/image/16/16/26128_100x70.jpg)

![[dolnośląskie] Silniki z fabryki Daimlera w Jaworze trafią do najnowszych hybrydowych Mercedesów](https://investmap.pl/_i/image/226/98/41954_100x70.png)
![[Dolny Śląsk] Będą nowe inwestycje w regionie](https://investmap.pl/_i/image/117/117/28277_100x70.jpg)
