W Jeleniej Górze powstanie nowy park handlowy Dawna FabrykaMateriały prasowe

W Jeleniej Górze powstanie nowy park handlowy Dawna Fabryka

Orzech
Orzech
REKLAMA

Dawna Fabryka to nowy park handlowy, który powstanie w Jeleniej Górze. Projekt zlokalizowano na terenie dawnych Zakładów Odlewniczych ZREMB, nieopodal centrum miasta, tuż przy trasie prowadzącej do Szklarskiej Poręby. Obiekt dostarczy na rynek ok. 7,5 tys. mkw., na których powstanie 10 sklepów. Za komercjalizację oraz wprowadzenie projektu na rynek odpowiada firma doradcza CBRE.

– Jelenia Góra czekała na taki projekt od dawna. Z jednej strony, to odpowiedź na potrzeby lokalnych klientów, ale z drugiej również turystów zmierzających przez miasto w kierunku Karkonoszy. Usytuowanie oraz charakter Dawnej Fabryki sprawią, że obie te grupy będą mogły zaspokoić tu swoje potrzeby. Odpowiedni dobór najemców sprawi, że będzie to ulubione miejsce zakupów jeleniogórzan – podkreśla Marcin Fiałkowski, prezes zarządu Dawna Fabryka

Dawna Fabryka powstanie na terenie dawnych zakładów przemysłowych i fabryki części zamiennych do ciężkich maszyn budowlanych, która w różnych wariantach funkcjonowała w Jeleniej Górze od 130 lat.

Nowy projekt zakłada stworzenie miejsca do szybkich i wygodnych zakupów z pełną ofertą handlową, której potrzebują klienci. W obiekcie znajdzie się operator spożywczy, sklepy oferujące sprzęt RTV i AGD, sklepy z wyposażeniem wnętrz, sportowe oraz modowe. W ramach projektu planowana jest także część gastronomiczna, w tym restauracja typu „drive thru”.

REKLAMA

Cały obiekt pomieści 10 lokali na 7,5 tys. mkw. Do dyspozycji klientów będzie wygodny zewnętrzny parking na 300 samochodów. Pierwszych klientów Dawna Fabryka przywita w IV kwartale 2024 roku.

Za komercjalizację i wprowadzenie projektu na rynek odpowiedzialna będzie firma doradcza CBRE.

Materiały prasowe, P
Materiały prasowe, P

– Parki handlowe ominowały w 2022 roku na rynku handlowym, stanowiąc aż 90 proc. nowej powierzchni handlowej, która trafiła na rynek. W tym roku ten trend się utrzyma. To efekt nasycenia dużymi centrami handlowymi, stąd duży rozwój parków i obiektów typu convenience, w których inwestorzy widzą ogromny potencjał – mówi Mariusz Majkowski, dyrektor w dziale powierzchni handlowych w CBRE

Komentarze (2)

Napisz komentarz
lui(gość)
Kapustka w budżecie się zgadza to zatwierdzają.
Czyt.(gość)
Ale farmazony. Zabobrze zabetonowane:galeria, Agata meble, park przemysłowy ACCOLADE i kolejny park przemysłowy tzw. kolejna galeria. Nie ma tutaj takich potrzeb. Kto wymyśla, zatwierdza te galerie. Jelenia Góra, to głównie miasto seniorów. Bajerowanie, że mieszkańcy na to czekają, że turyści będą robić zakupy. Jakie??? Żenada. Drogi nie przystosowane do ruchu dla samochodów dostawczych, a i potrzeb
REKLAMA