źródło: Materiały inwestora

W Krakowie i Małopolsce powstanie sześć kolejnych parków handlowych Atut

Orzech
Krakowski deweloper KG Group dynamicznie rozwija sieć parków handlowych Atut w Krakowie i Małopolsce. Obecnie w przygotowaniu znajduje się pięć nowych obiektów, a jeden jest już budowany. Tempo rozwoju jest proporcjonalne do popularności, jaką zyskuje w Polsce ta forma handlu. Cieszy się ona nie tylko powodzeniem wśród klientów, ale także coraz większym uznaniem najemców, którzy widzą korzyści w wynajmie powierzchni w małych formatach handlowych.
Skala i dynamika rozwoju tej koncepcji handlu wynika z jej popularności zarówno wśród klientów, którzy doceniają możliwość komfortowego i bezpiecznego dokonywania codziennych zakupów, jak i wśród najemców, dla których liczy się ponadczasowość i odporność na kryzys związany z pandemią.
– Zmieniające się preferencje klientów połączone ze wzrastającym tempem życia kreują nowe strategie rozwoju formatów handlowych. Kierujemy swoją uwagę w stronę centrów handlowych dopasowanych do współczesności. Idea convenience shopping center oparta jest na wygodzie i bieżącej dostępności codziennych zakupów. Zwracamy szczególną uwagę na dobór najemców, tak aby zapewnić klientom kompleksową ofertę z branży spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, modowej i usługowej. To idealna propozycja obiektu handlowego dla obszarów miejskich i podmiejskich z gęstym zaludnieniem – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes KG Group.

Do portfolio KG Group dołączą między innymi:

Atut Ruczaj 2 – centrum już w budowie (około 25 000 mkw. GLA, 20 lokali, 200 miejsc parkingowych) – obiekt w krakowskiej dzielnicy Dębniki, jednej z najdynamiczniej rozwijających się części miasta, który uzupełni ofertę funkcjonującego od 2019 r. Atutu Ruczaj (gdzie znajduje się już 13 sklepów, m.in. Lidl, Pepco, Kik, TEDi, Rossmann, Buczek, Jysk i Komfort).
Atut Sucha Beskidzka (około 5200 mkw. GLA, 2 budynki, 9 lokali, 100 miejsc parkingowych) – jednopoziomowe centrum handlowe, które powstanie w samym centrum Suchej Beskidzkiej.
Atut Kraków (dwa retail parki, łącznie około 23 000 mkw. GLA, 30 lokali, 2000 miejsc parkingowych) – parki handlowe powstające przy ul. Nowohuckiej w Krakowie. Koncepcja zakłada sklepy z wyposażeniem wnętrz, bogatą ofertę spożywczą, popularne sieci dyskontowe i klub fitness.
Atut Wieliczka (18 000 mkw. GLA, 30 lokali, 300 miejsc parkingowych) – połączenie parku handlowego (z układem wejść bezpośrednio z parkingu) z galerią handlową. W sumie znajdzie się tu około 30 lokali handlowo-usługowych Wśród najemców pojawią się duży operator spożywczy, znane marki modowe, popularne sieci dyskontowe, drogeria, księgarnia oraz sklepy z elektroniką i wyposażeniem wnętrz. W centrum Atut Wieliczka powstaną też: specjalna strefa kawiarniano-restauracyjna, miejsce zabaw dla dzieci i nowoczesne centrum fitness o powierzchni ponad 2000 mkw.
Źródło: KG Group S.A.