W Krakowie postępują prace przy budowie kładki Grzegórzki-Zabłocie ZIM Kraków

W Krakowie postępują prace przy budowie kładki Grzegórzki-Zabłocie

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Ma ułatwić poruszanie się pieszych pomiędzy prawym i lewym brzegiem Wisły, a rowerzystom umożliwi dogodny przejazd do centrum od strony mocno rozwijającego się Zabłocia i stworzyć alternatywę dla mostu Powstańców Śląskich. Za kilka miesięcy ma zostać oddana do użytku kładka nad Wisłą między Grzegórzkami a Zabłociem.

Przypomnijmy, że szansa na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów przez Wisłę na wysokości ulic Podgórskiej i Zabłocie pojawiła się w ramach realizowanej przez PKP PLK SA modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, przewidującej budowę kilku przepraw mostowych na potrzeby ruchu kolejowego.

W lutym 2020 roku złożona została miastu oferta współpracy w tej sprawie. Mając na uwadze szanse dla rozwoju infrastruktury rowerowej, a szczególnie możliwości powiązania przeprawą dróg dla rowerów wybudowanych w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ciągu ulic Ćwiklińskiej, Teligi i Wielickiej ze ścisłym centrum, miasto zdecydowało się na podjęcie rozmów o współpracy, zabezpieczając środki na ten cel w dokumentach finansowych.

17 kwietnia 2020 r. Gmina Kraków zawarła umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie dofinansowania realizacji inwestycji kolejowej w zakresie dotyczącym infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej, Odcinek 3 – obiekty mostowe nad rzeką Wisłą od km 1.750 do km 2.010 LK91". W ramach przedsięwzięcia trwa budowa ciągów pieszych i rowerowych na obiekcie mostowym oznaczonym symbolem M3 oraz na ścianach oporowych i pochylniach usytuowanych wzdłuż ul. Halickiej oraz przy ul. Zabłocie. Dzięki temu powstaje infrastruktura o łącznej długości ok. 660 m od ul. Przemyskiej do stacji kolejowej Kraków Zabłocie. Wszystkie ciągi piesze przystosowane będą dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Łączna szerokość kładki wyniesie ok. 9 m.

Prace przy budowie przeprawy dla pieszych powoli się kończą. Zadanie jest dofinansowane z rządowych środków na przygotowanie III Europejskich Igrzysk, więc oddanie do użytku zaplanowane jest na czerwiec.

fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
REKLAMA
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech
fot. Orzech

Warto wspomnieć, że aby nowa przeprawa mogła zostać wybudowana, konieczne było usunięcie kolizji z napowietrzną linią wysokiego napięcia w rejonie ul. Halickiej. Ten zakres prac, zleconych przez Zarząd Inwestycji Miejskich został wykonany w zeszłym roku. Stary słup został zlikwidowany, a cała sieć poprowadzona jest pod ziemią.

Źródło: UM Kraków, ZIM Kraków

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA