W Legnicy, za 65 mln zł, trwa rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania Kolei Dolnośląskich ALSTAL Grupa Budowlana

W Legnicy, za 65 mln zł, trwa rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania Kolei Dolnośląskich

ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA

W Legnicy, przy ul. Pątnowskiej 1 w ramach kontaktu firma ALSTAL Grupa Budowlana wykonuje roboty budowlane polegające na rozbudowie zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Zakres prac dotyczy wybudowania obiektu, który będzie służyć jako zaplecze techniczne. Nowy budynek zostanie dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego.

Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, a pierwszą z nich będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów będzie odbywać się za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc dla szczotek niedostępnych. Hala zapewni obsługę mycia pojazdów szynowych o długości do 110 mb.

Kolejną część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie hala napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne o długości około 110 metrów.

Trzecią częścią zaplecza technicznego będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki hali.

Ponadto w halach znajdą się pomieszczenia pomocnicze, a także stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe. Znajdą się tam pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.

ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana

Budowany obiekt będzie mieć niespełna 14 metrów wysokości, jego powierzchnia całkowita wyniesie 6598,33 mkw., a kubatura aż 67105 m3. Sporym utrudnieniem inwestycji jest fakt, że będzie ona realizowana przy czynnym obiekcie, w sąsiedztwie czynnych torów kolejowych oraz funkcjonującym zakładzie i hali serwisowej.

W ramach budowy powstanie instalacja wewnętrzna oraz infrastruktura towarzysząca, w której skład wchodzą sieci trakcyjne, układ torowy, a także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem.

REKLAMA

Na terenie inwestycji powstanie także wiata magazynowa o powierzchni 140 mkw., niezbędna infrastruktura techniczna, tereny zielone, a także 28 miejsc parkingowych. Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.

Budowa realizowana przez firmę ALSTAL powinna zakończyć się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2023 roku.

WIZUALIZACJE:

Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11

Komentarze (1)

Napisz komentarz
mar(gość)
Tak z ciekawości, czy dworzec w Legnicy doczekał się remontu?
REKLAMA