W Legnicy, za 65 mln zł, trwa rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania Kolei Dolnośląskich ALSTAL Grupa Budowlana

W Legnicy, za 65 mln zł, trwa rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania Kolei Dolnośląskich

ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
REKLAMA

W Legnicy, przy ul. Pątnowskiej 1 w ramach kontaktu firma ALSTAL Grupa Budowlana wykonuje roboty budowlane polegające na rozbudowie zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

Zakres prac dotyczy wybudowania obiektu, który będzie służyć jako zaplecze techniczne. Nowy budynek zostanie dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego.

Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, a pierwszą z nich będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów będzie odbywać się za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc dla szczotek niedostępnych. Hala zapewni obsługę mycia pojazdów szynowych o długości do 110 mb.

Kolejną część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie hala napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne o długości około 110 metrów.

Trzecią częścią zaplecza technicznego będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki hali.

Ponadto w halach znajdą się pomieszczenia pomocnicze, a także stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe. Znajdą się tam pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.

ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana
ALSTAL Grupa Budowlana

Budowany obiekt będzie mieć niespełna 14 metrów wysokości, jego powierzchnia całkowita wyniesie 6598,33 mkw., a kubatura aż 67105 m3. Sporym utrudnieniem inwestycji jest fakt, że będzie ona realizowana przy czynnym obiekcie, w sąsiedztwie czynnych torów kolejowych oraz funkcjonującym zakładzie i hali serwisowej.

W ramach budowy powstanie instalacja wewnętrzna oraz infrastruktura towarzysząca, w której skład wchodzą sieci trakcyjne, układ torowy, a także zbiornik podziemny na paliwo wraz z dystrybutorem.

REKLAMA

Na terenie inwestycji powstanie także wiata magazynowa o powierzchni 140 mkw., niezbędna infrastruktura techniczna, tereny zielone, a także 28 miejsc parkingowych. Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.

Budowa realizowana przez firmę ALSTAL powinna zakończyć się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2023 roku.

WIZUALIZACJE:

Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11
Koleje Dolnośląskie S.A. / Pracownia projektowa F11

Komentarze (1)

Napisz komentarz
mar(gość)
Tak z ciekawości, czy dworzec w Legnicy doczekał się remontu?
REKLAMA