Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Trwa budowa peronów, klatek schodowych, łączników ewakuacyjnych pomiędzy tunelami i najniższych poziomów wentylatorni szlakowych. Prace kontynuuowane są także w tunelach. Po wydrążeniu mają one idealnie okrągły przekrój, są puste i przygotowane do montażu instalacji, torowiska i pozostałej infrastruktury. Dlatego w pierwszej kolejności wykonana zostanie podbudowa torowiska – w postaci bankietów dolnych i bocznych. Będą to pierwsze poziome powierzchnie, na których osadzane będą kolejne elementy – przede wszystkim właśnie torowisko. Podczas tych prac wykorzystanych zostanie: 44 tysiące m kw. mat wibroizolacyjnych, 17 tys. m sześć. betonu i 900 ton szyn – o łącznej długości 18 kilometrów.
Kiedy pojedziemy metrem do Karolina?
„Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV” stanowi operację o znaczeniu strategicznym w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027”. Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 powstaną podziemne tory do budowanej stacji techniczno-postojowej.
Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi pociągów kursujących na drugiej linii metra, budowa ma się zakończyć w 2026 roku.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym.
Dla projektu o wartości 3 000 830 693,00 PLN przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.
Zdjęcie główne w artykule: Szymon Pulcyn / UM Warszawa.











![Jest pozwolenie na rozbiórkę wieżowca Intraco. Warszawa żegna jeden z symboli [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/77/77/677965_100x70.jpg)

![Momentum Leisure rozpoczyna budowę parku rozrywki w Gliwicach [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/26/26/687386_100x70.jpg)


![[Warszawa] Nowe stacje metra po wschodniej stronie Wisły – łatwiejsza komunikacja z centrum miasta](https://investmap.pl/_i/image/225/97/28641_100x70.jpg)

![[Warszawa] Drugi etap osiedla Coopera w Warszawie w sprzedaży](https://investmap.pl/_i/image/112/112/49264_100x70.jpg)

![[Warszawa] Druga linia metra przyciąga inwestycje mieszkaniowe](https://investmap.pl/_i/image/162/34/4770_100x70.jpg)
![Wieżowiec Central Point w Warszawie osiągnął docelową wysokość [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/209/81/51665_100x70.jpeg)
![Biurowiec Central Point w Warszawie coraz bliżej ukończenia [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/36/36/51748_100x70.jpeg)
![W Warszawie trwa budowa biurowca Central Point [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/170/42/52394_100x70.jpg)
![Przy ulicy Zielnej w Warszawie trwa budowa biurowca Central Point [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/226/98/51938_100x70.jpg)
![[Warszawa] Targówek przyciąga mieszkańców, którzy chcą jeszcze skorzystać z MdM](https://investmap.pl/_i/image/70/70/28998_100x70.jpg)