Holiday Inn Express, marka należąca do największej na świecie sieci hotelowej InterContinental Hotels Group, będzie operatorem hotelu budowanego w ramach kompleksu handlowo-usługowo-rozrywkowego pięknej i unikalnej Galerii Victoria w Wałbrzychu.
Powierzchnia hotelu, w którym będzie w sumie 130 pokojów, wyniesie 5 400 m2. Wraz z sąsiadującą Galerią Victoria oraz parkiem handlowym, obiekt stanowić będzie część nowoczesnego kompleksu o funkcjach handlowej, rozrywkowej oraz biznesowej. Hotel został zaprojektowany przez studio architektoniczne ARCHINA Ltd. z czeskiej Pragi, natomiast generalnym wykonawcą inwestycji będzie „Agencja Fregata” Sp. z o.o. Prace nad budową obiektu rozpoczęły się we wrześniu 2011 r., a oddanie hotelu do użytku planowane jest na maj 2012 r. Łączna wartość inwestycji to ok. 6 milionów euro.
„Jestem bardzo zadowolony, że InterContinental Hotels Group, jedna z największych na świecie sieci hotelowych, postanowiła otworzyć hotel pod marką Holiday Inn Express właśnie w kompleksie Galeria Victoria. Dzięki temu oferta naszego centrum handlowego znacznie się wzbogaci. Jestem też przekonany, że w efekcie będziemy mogli w o wiele większym stopniu zaspokoić potrzeby lokalnego rynku, jak również turystów i osób odwiedzających Wałbrzych w celach biznesowych” – powiedział Richard Keen, dyrektor zarządzający Keen Property Partners Retail.
Holiday Inn Express to jedna z najszybciej rozwijających się marek w segmencie hoteli średniej klasy, która kieruje swoją ofertę zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Nowy hotel w Wałbrzychu będzie dysponować 130 pokojami rozmieszonymi na 5 piętrach – będą to pokoje dwuosobowe z oddzielnymi łóżkami lub takie same pokoje z łóżkiem podwójnym. Prawie połowę pokojów będzie można ze sobą łączyć, co pozwoli na wspólne zamieszkanie całym rodzinom. Goście hotelu będą mogli także korzystać z sali śniadaniowej, baru w hotelowym lobby oraz sali konferencyjnej, która pomieści 90 osób. Będzie ona wyposażona w ruchomą, przesuwaną ścianę, dzięki czemu równolegle organizować będzie można dwie konferencje. Dodatkowo, niewątpliwym atutem hotelu jest bliskość Galerii Victoria, w której mieszczą się liczne sklepy polskich i międzynarodowych marek, restauracje, kino oraz plac zabaw dla dzieci. W rezultacie stworzona zostanie kompleksowa oferta skierowana zarówno do klientów biznesowych, jak i turystów odwiedzających Wałbrzych i jego okolice.
“Niezmiernie cieszymy się, że w Wałbrzychu po raz pierwszy pojawi się marka Holiday Inn Express. Jest to jedno z najszybciej rozwijających się miast w południowo-zachodniej Polsce, którego potencjał z pewnością będzie sprzyjać rozwojowi firm lokalnych oraz międzynarodowych. Czynnik ten, a także bliskość kompleksu handlowo-usługowo-rozrywkowego Galeria Victoria, doskonale wpisują się w koncepcję hotelu Holiday Inn Express, międzynarodowej marki hoteli o nowoczesnych projektach architektonicznych. Jestem pewien, że kompleksowa oferta stworzona przez centrum handlowe oraz nowy hotel będzie bardzo atrakcyjna dla wszystkich odwiedzających Wałbrzych” – powiedział David Nath, dyrektor generalny Key Hotels Group.
Kamil Zubrzycki - Questia PR