14 września 2017 roku Galeria Północna szturmem wkroczyła na handlową mapę stolicy. Nowoczesny, kompleksowo wyposażony i oferujący atrakcyjną rozrywkę obiekt szybko zdobył uznanie klientów. Nie poddał się zmianom prawnym związanym z niehandlowymi niedzielami i w ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy osiągnął pozycję lidera północno-wschodnich rejonów Warszawy. Dzisiaj Galeria Północna z sukcesem podsumowuje pierwszy rok swojej działalności.
Kompleksowa oferta ponad 200 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, w tym kilku rynkowych debiutantów takich jak brytyjski Hamleys, marki należące do koncernu Melon Fashion Group – Zarina i Love Republic, 4Faces, włoska marka odzieżowa Kocca czy pierwszy samodzielny butik z ubrankami dla dzieci Newbie. Do tego nowoczesne kino Cinema City i fitness klub Calypso, jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie hipermarketów Carrefour, szeroka oferta kawiarni i restauracji, a także liczne atrakcje i przestrzenie do wypoczynku – ogród na dachu z placem zabaw dla dzieci, skate park, plenerowa siłownia i place z fontannami. Wrześniowe otwarcie Galerii Północnej było jednym z największych retailowych wydarzeń 2017 roku, a także najbardziej znaczącą inwestycją dla północno-wschodnich rejonów Warszawy. Dzisiaj obiekt z dumną podsumowuje pierwszy rok działalności. – Okoliczni mieszkańcy od początku wspierali i z ciekawością obserwowali powstawanie Galerii Północnej, widząc u nas swoje miejsce na zakupy i przestrzeń do spędzania wolnego czasu, której na Białołęce bardzo brakowało. Dzięki ich zaufaniu milionowego klienta powitaliśmy zaledwie po czterech tygodniach działalności, zaś w pierwszych trzech miesiącach po otwarciu odwiedziło nas prawie 3,5 miliona gości – podsumowuje Agnieszka Nowak, dyrektor Galerii Północnej. – W 2018 roku odwiedzało nas średnio około 700 tys. klientów miesięcznie. Obserwujemy okresowe fluktuacje liczby gości, ale generalnie odwiedzalność Galerii Północnej sukcesywnie rośnie i te przyrosty są wyższe niż indeksy rynkowe. Szacujemy, że do końca roku odwiedzi Galerię Północną około 12 milionów klientów.
Wynikom Galerii Północnej nie zagroziły nawet zmiany prawne związane z niehandlowymi niedzielami, które weszły w życie w marcu. Ograniczenie weekendowego handlu to utrudnienie dla wszystkich sklepów, dla nowej galerii handlowej w fazie rozwoju takie regulacje są dodatkowym, nieplanowanym wyzwaniem. Dzięki kompleksowej ofercie, przestrzeniom do wypoczynku i ciekawym animacjom, Galeria Północna nie poddała się presji. Obiekt od początku jest dostępny dla klientów przez siedem dni w tygodniu, umożliwia zarówno zrobienie zakupów, skorzystanie z oferty rozrywkowej kina, jak i aktywne spędzenia czasu w klubie fitness Calypso i Sali Zabaw Fikołki.
Centrum handlu, centrum rozrywkiJak przyznaje Agnieszka Nowak, pierwszy rok działalności to mieszanka sukcesów i wyzwań. Największym sukcesem jest oczywiście rosnąca popularność Galerii Północnej – obiekt powstał przede wszystkim z myślą o lokalnych klientach, ale z biegiem czasu odwiedza go coraz więcej gości mieszkających w innych dzielnicach niż Białołęka. Przyciąga ich między innymi kompleksowa oferta i dostępność unikalnych marek, ale przez ostatni rok Galeria Północna dała się też poznać jako wyjątkowe miejsce relaksu. Strategia zakładająca równowagę pomiędzy walorami handlowymi i rozrywkowymi towarzyszyła obiektowi już na etapie planowania obiektu. Galeria Północna od początku starała się utrzymywać kontakt z klientami, rozpoznać ich potrzeby i wpisać je w swoje działania promocyjne. Przyjęła rolę animatora lokalnej społeczności i inicjatora wartościowej, różnorodnej rozrywki. Dzięki temu do współpracy szybko przekonali się nie tylko okoliczni mieszkańcy, ale też lokalne podmioty i organizacje. Z nową edycją powrócił projekt teatrzyków dla dzieci przygotowany z Białołęckim Ośrodkiem Kultury, Galeria Północna była także gospodarzem lokalnego finału WOŚP, w czasie tegorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej udostępniła klientom najwyżej położoną strefę kibica a na przestrzeni ostatniego roku w obiekcie gościły akcje typu Szybki PIT realizowany przez Ministerstwo Finansów. Z drugiej strony obiekt intensywnie wspiera lokalne inicjatywy. Galerii Północnej nie może zabraknąć przy okazji takich projektów jak Bieg przez Most, Rodzinny Rajd Rowerowy czy spotkania biznesowe organizowane przez społeczność Białołęka – Platforma Sąsiedzka. W obiekcie pojawiły się także szkolne chóry z Białołęki i lokalne ośrodki sportowe prowadzące zajęcia dla najmłodszych. – Staramy się dobrze poznać charakter dzielnicy i oczekiwania jej mieszkańców, wśród których dominują rodziny z dziećmi i młodzi, aktywni ludzie. Dlatego ważną pozycję w naszym planie działań zajmują wydarzenia dla rodzin z dziećmi – cyklicznie gościmy eventy licencyjne związane z popularnymi bajkami, organizujemy wystawy i projekty edukacyjne. W okresie wakacyjnym ogromną popularnością cieszyły się spotkania ze znanymi polskimi komikami – Jerzym Kryszakiem i Marcinem Dańcem. Kabaretowego akcentu nie zabraknie także na naszej imprezie urodzinowej. Nie zapominamy również o młodzieży, dla której organizujemy cykliczne koncerty muzyczne – Galerię Północną odwiedzili m.in. Dawid Kwiatkowski, Sylwia Przybysz czy popularni youtuberzy. Praktycznie każdy tydzień w Galerii Północnej przynosi inne, ciekawe atrakcje dostępne bezpłatnie dla naszych gości – mówi Emilia Szkudlarek, dyrektor marketingu Galerii Północnej.
Nowi najemcy Galerii PółnocnejOd wrześniowego otwarcia zauważalne zmiany zaszły na mapie najemców Galerii Północnej – do oferty obiektu dołączyło około 20 nowy sklepów i punktów usługowych. Są wśród nich międzynarodowe marki odzieżowe takie jak Mango, Calzedonia czy Intimissimi, polskie sieci Pako Lorente, Jankes, Recman czy Apeks oraz rynkowi debiutanci, jak pasmanteria Szpileczka i włoska marka odzieżowa Kocca. Pod koniec sierpnia, na kilkanaście dni przed swoimi pierwszymi urodzinami, Galeria Północna ogłosiła także podpisanie największej umowy najmu od czasu otwarcia obiektu. Do najemców pierwszego nowoczesnego centrum handlowego na północy Warszawy dołączył technologiczny gigant Media Expert, który planuje otworzyć swój sklep jeszcze w 2018 roku. Jak tłumaczy Agnieszka Nowak, klienci mogą liczyć na kolejne niespodzianki związane z ofertą Galerii Północnej. – Największym wyzwaniem dla wszystkich centrów handlowych jest rozwój oferty renomowanych marek. Obecnie dział leasingu Galerii Północnej pracuje nad pozyskiwaniem najemców modowych, dążymy takżedo rozszerzenia oferty obuwniczej i usług, na które zawsze znajdzie się miejsce w portfolio galerii handlowej. Prowadzimy rozmowy z Pocztą Polską i pracujemy nad ofertą typu szewc, kioski czy punkty gastronomiczne – ujawnia Agnieszka Nowak.
Ostatni rok to także modyfikacja części dotychczasowych punktów handlowych i usługowych dostępnych w obiekcie. Dyrektor Galerii Północnej, która doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi kierując obiektami handlowymi w Kazachstanie i Petersburgu wyjaśnia, że zmiany wśród najemców są zjawiskiem całkowicie normalnym, szczególne w nowopowstałych obiektach.
REKLAMA
– W przypadku Galerii Północnej modyfikacje, jakie zaszły na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy dotyczą zaledwie 2% powierzchni najmu – mówi Agnieszka Nowak. – Część lokali, które rozpoczęły swoją działalność wraz z otwarciem obiektu funkcjonowało w formule pop-up store, czyli w oparciu o umowy czasowe, które obecnie wygasły. Należą do nich przede wszystkim małe sieci i firmy rodzinne, dla których sklep w Galerii Północnej był pierwszym punktem handlowym. Druga grupa najemców, która zakończyła działalność w obiekcie to firmy, które zawieszają swoje funkcjonowanie na polskim rynku, jak Aldo, lub z różnych indywidualnych względów biznesowych wstrzymują działalność handlową. W tym samym czasie do portfolio naszych najemców dołączyło dwadzieścia nowych marek. Dzięki temu klienci nadal mają możliwość korzystania z pełnej oferty handlowej i usługowej gwarantowanej przez ponad 200 najemców Galerii Północnej.
Urodzinowy zawrót głowy w Galerii PółnocnejPierwsze urodziny nie mogą przejść bez echa, dlatego Galeria Północna zaprasza klientów do wspólnej zabawy przez dwa kolejne weekendy. 14 września na gości czeka wielka akcja rabatowa na najnowsze jesienne kolekcje, która skusi miłośników zakupów. Piątkowe szaleństwo zakupowe uatrakcyjni o godzinie 20 kabaretowy występ mistrza polskiego stand-upu – Grzegorza Halamy. A już w sobotę, 15 września w ramach Talent Show scenę rozgrzeją młode wokalne talenty, rywalizujące o występ podczas wielkiej imprezy urodzinowej Galerii Północnej. Impreza organizowana jest pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Białołęka. Kulminacyjne wydarzenie zaplanowane jest na weekend 29 i 30 września. W sobotę 29 września na najmłodszych czekają spektakle i występy iluzjonisty Czarek Czaruje. A wieczorem o godzinie 19 koncert Pokolenia, w którym udział weźmie Mateusz Ziółko z gośćmi – Izabelą Trojanowską, Martą Gałuszewską i Filipem Lato. W rozrywkowej atmosferze upłynie w Galerii Północnej także niedziela, 30 września. Tym razem najmłodszych zaczaruje iluzjonista Just Edi Show, a starszych klientów w dobry humor wprawi spektakl Mayday 2 z Katarzyną Cichopek i Michałem Milowiczem w rolach głównych.
– A czego z okazji pierwszych urodzin życzy sobie sam jubilat? Przede wszystkim kolejnych tak udanych lat, tyle optymizmu i determinacji do działania, ile towarzyszyło nam przez ostatnich dwanaście miesięcy – mówi bez wahania Agnieszka Nowak. – Galeria Północna stara się być blisko swoich klientów, taką samą politykę otwartości i dialogu stosujemy też w przypadku naszych najemców. Zależy nam na efektywnej, satysfakcjonującej współpracy. A także na kolejnych ciekawych pomysłach marketingowych i rozwoju naszej oferty handlowej. Tego sobie życzymy z okazji urodzin.
O Galerii PółnocnejGaleria Północna to pierwsze wielkopowierzchniowe centrum handlowe czwartej generacji w północnej części Warszawy i pierwsza nowoczesna galeria handlowa oddana do użytku w stolicy od ponad dekady. Obiekt o powierzchni ponad 64 000 mkw. zlokalizowany jest przy ulicy Światowida 17. Inwestorem i zarządcą Galerii Północnej jest Grupa GTC, otwarcie centrum nastąpiło 14 września 2017 roku. Zgodnie z szacunkami Grupy GTC w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu mieszka ponad 750 tys. osób, głównie ludzi młodych i rodzin z dziećmi. Specyfika tych grup docelowych została uwzględniona nie tylko w ofercie handlowej, ale i w projekcie architektonicznym budynku. Wykonany przez studia APA Wojciechowski oraz Tzur Architects, zakłada m.in. specjalną aranżację przestrzeni dachu, umożliwiającą aktywny wypoczynek wśród zieleni. Obiekt spełnia również najwyższe standardy ekologiczne, co potwierdza precertyfikacja na poziomie LEED Gold. Galeria Północna gwarantuje ofertę handlową, rozrywkową i usługową niedostępną dotychczas w północno-wschodniej części Warszawy. Do dyspozycji gości jest ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych znanych rodzimych i światowych marek, strefa gastronomiczna, 11-salowe kino Cinema City, Sala Zabaw Fikołki, klub fitness Calypso oraz 2 300 miejsc parkingowych. Do grona najemców dołączyły m.in. pierwszy w Polsce sklep Hamleys, marki grupy LPP, Forever 21, TK Maxx, H&M, Martes Sport, EURO RTV/AGD, CCC, Carrefour z pełnoformatowym hipermarketem, Bierhalle i centrum medyczne Enel-Med.
Źródło: materiały prasowe