[Warszawa] Są już w Warszawie. Znane międzynarodowe marki otworzyły pierwsze sklepy w stolicy

plazmodeusz

Rynek warszawski charakteryzuje się wysoką siłą nabywczą, stabilną sytuacją ekonomiczną i dobrymi perspektywami rozwoju, co przyciąga uwagę zarówno wielu deweloperów, jak i najemców. Popyt na lokale handlowe o odpowiednim standardzie jest nadal wysoki, co przy braku nowej powierzchni utrzymuje wskaźnik pustostanów na bardzo niskim poziomie około 1%.

 

Do najważniejszych wydarzeń w 4 kw. 2011 r. należało długo oczekiwane otwarcie Domu Mody vitkAc. Marta Augustyn, Dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle powiedziała: „W Domu Mody vitkAc swoją obecność na warszawskim rynku zainaugurowało wiele ekskluzywnych marek poszerzając tym samym asortyment dóbr z wyższej półki na naszym rynku. Miłośnicy marek luksusowych mogą zaspokoić swoje zachcianki m.in. w sklepach Gucci, Lanvin, Yves Saint Laurent czy Bottega Veneta. Ponadto zadebiutowało kilka światowych marek-ikon, jak np. Toys "R" Us (Blue City), GAP, Foot Locker (Arkadia) oraz hiszpańska marka Desigual, która rozpoczęła ekspansję od centrów wyprzedażowych (Factory Ursus). Majsterkowicze mogą robić zakupy w dwóch sklepach Jula otwartych w listopadzie w parkach handlowych na Targówku i w Jankach”.

 

Wskaźnik nasycenia powierzchnią najmu w centrach handlowych wynosi 415 mkw./ 1 000 mieszkańców, co plasuje aglomerację warszawską na przedostatnim miejscu wśród ośmiu największych obszarów metropolitarnych. Również 2012 r. nie przyniesie fundamentalnych zmian w obrazie rynku. W budowie jest 70 000 mkw. w trzech obiektach, z czego tylko jeden (Galeria Brwinów o pow. 10 000 mkw.) otworzy się jeszcze w tym roku. Natomiast otwarcie Galerii Miejskiej Plac Unii (16 250 mkw.) oraz Auchan w Łomiankach (44 000 mkw.) spodziewane jest w 2013 r. Ruszyła też ostatnio budowa trzeciego w Warszawie centrum wyprzedażowego – ukończenie Factory Annopol na Białołęce planowane jest na 4 kw. 2012 r.

 

W perspektywie kolejnych 2-4 lat mogą wejść w fazę realizacji inwestycje, które w znaczący sposób zmienią obraz handlu w mieście, zwłaszcza w jego południowych regionach. Największe projekty to przebudowa Tesco Kabaty na Ursynowie (45 000 mkw. po rozbudowie), powiększenie CH Promenada o 25 000 mkw. na Pradze-Południe, rozbudowa Auchan w Piasecznie o 43 000 mkw., a także dwie nowe inwestycje firmy GTC – Galeria Wilanów - 76 600 mkw. (we współpracy z firmą Polnord) oraz centrum na Białołęce (61,000 mkw.).

 

Źródło (zdjęcie i tekst): Jones Lang LaSalle