We Wrocławiu trwa budowa jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław. Zakończenie realizacji całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.
W lipcu planowane jest połączenie konstrukcji nośnej mostu Wschodniego. Aktualnie trwają ostatnie prace przy zbrojeniu. Do betonowania pozostało około 20 metrów.
Potem wykonawca inwestycji zajmie się wspornikami po bokach mostu na których powstaną drogi dla rowerów i chodniki. Most nad Odrą będzie miał 700 metrów długości. Do jego wykonania użyto 1200 ton stali.
Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrów nad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.