We Wrocławiu powstaje Aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni Wrocław TV / youtube.com

We Wrocławiu powstaje Aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni

FILM + WIZUALIZACJE
REKLAMA

We Wrocławiu trwa budowa jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław. Zakończenie realizacji całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.

Od początku maja trwa budowa największego obiektu realizowanego w ramach tej wielkiej inwestycji. To 700-metrowy most nad Odrą, który będzie częścią trasy łączącej ulice Krakowską z Mickiewicza.

Aktualnie trwa wylewanie kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Obiekt powstaje tzw. metodą nawisową.

Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.

Wykonawca ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.

Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
REKLAMA
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Budowa Alei Wielkiej Wyspy będzie także oznaczała zmiany w komunikacji miejskiej. Przy węźle al. Armii Krajowej - ul. Krakowska w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek torowiska tramwajowego. Powstaną również nowe przystanki autobusowe i tramwajowe. Kolejne przystanki zostaną wybudowane w rejonie węzła Aleja Wielkiej Wyspy - ul. Międzyrzecka w ciągu ul. Międzyrzeckiej i przy wale przeciwpowodziowym. Nowe przystanki komunikacji miejskiej powstaną także przy skrzyżowaniach Alei z ul. Olszewskiego, ul. Dembowskiego, a także z ul. Mickiewicza. W planach jest także budowa kilku parkingów rowerowych.

Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrów nad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA