We Wrocławiu zostanie otwarty jeden z dwóch pierwszych w Polsce sklepów ALDI w nowym formacie Urban

Orzech

W stolicy Dolnego Śląska powstaje jeden z dwóch pierwszych w Polsce sklepów niemieckiej sieci ALDI w nowym formacie Urban. Drugi tego typu obiekt budowany jest w podwarszawskich Markach.

Nowy format ALDI Urban, zakłada budowę sklepu dwupoziomowego. Tego typu obiekty będą powstawać na małych działkach w atrakcyjnych lokalizacjach. Sala sprzedaży będzie znajdować się na poziomie +1, a na poziomie 0 umiejscowiony zostanie parking dla klientów. W przypadku sklepu we Wrocławiu będzie nieco inaczej, odwrotnie - to na parterze znajdzie się sklep ALDI, a nad nim parking.

Podobny obiekt we Wrocławiu ALDI posiada już na Gądowie, przy ul. Szybowcowej 7. Jednak według przedstawicieli tej znanej, niemieckiej sieci, ten nowy sklep w stolicy Dolnego Śląska będzie już funkcjonował w koncepcie Urban.

Nowy sklep ALDI we Wrocławiu zostanie otwarty przy ul. Strzegomskiej 214, (w miejscu dawnego parkingu, obok Hali Strzegomskiej). Budowa rozpoczęła się 7 marca, a prace powinny według harmonogramu zakończyć się 31 sierpnia. Powierzchnia zabudowy wynosi 1714,23 mkw., kubatura: 18022,44 m3.

Inwestorem jest Aldi Sp. z o.o. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma SPS Budownictwo Sp. z o.o. z Wrocławia. Projekt nowego sklepu przygotowała Grupa RB Sp. z o.o. Sp. k. z Wrocławia.

Nowy sklep przy ul. Strzegomskiej 214 będzie dwunastym obiektem handlowym ALDI w stolicy Dolnego Śląska.

ALDI w Polsce posiada 262 sklepy i zatrudnia ponad 4000 pracowników. W porównaniu do liczby placówek, jakie posiada w naszym kraju np. Lidl czy Biedronka, to niedużo, jednak w przyszłości będzie się to zmieniać. Sieć planuje dużą ekspansję na polskim rynku. W 2023 roku powstanie kilkadziesiąt nowych sklepów ALDI w różnych miejscach naszego kraju. W perspektywie kilku lat ma być ich około 600, natomiast celem finalnym jest 1000.

ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie.