W połowie grudnia zacznie działać nowa pętla autobusowa przy ulicy Racławickiej. W związku z tym, niektóre linie MPK zaczną jeździć przez nowy most na Ślęzie.
Przypomnijmy, most przez Ślęzę, który połączył ulicę Racławicką z aleją Piastów, otwarto na przełomie października i listopada.
W ramach inwestycji powstało 650 metrów ulicy Racławickiej, w tym trójprzęsłowy, żelbetowy, jednojezdniowy (po jednym pasie w każdą stronę) most przez Ślęzę. Zbudowano też chodnik i ścieżkę rowerową.
W ramach inwestycji powstało 650 metrów ulicy Racławickiej, w tym trójprzęsłowy, żelbetowy, jednojezdniowy (po jednym pasie w każdą stronę) most przez Ślęzę. Zbudowano też chodnik i ścieżkę rowerową.
Autobusy pojadą przez most na Ślęzie
W sobotę 17 grudnia do użytku ma zostać oddana nowa pętla autobusowa w rejonie skrzyżowania ulicy Racławickiej i Odkrywców.
– Po przeanalizowaniu wniosków pasażerów komunikacji zbiorowej przesłanych do Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego, planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych A, 125, 126 i kursów nocnych linii 247 i 251 – zapowiada Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu.
– Kiedy pojawia się szansa, by połączyć dwa duże osiedla (Oporów i Borek) linią tramwajową, urzędnicy podejmują decyzję, by przeprowadzić przez nie ruch tranzytowy. Tamtejsi mieszkańcy zyskają niewiele – krótsze połączenie do paru miejsc, a zapłacą za to wysoką cenę. Do tej pory spokojna i czysta okolica zamieni się w trasę przelotową. Wzrośnie hałas i zanieczyszczenie powietrza. Ale przede wszystkim jeszcze bardziej zakorkujemy miasto, bo wpuścimy więcej aut do centrum. Głównym beneficjentem drogi będą zmotoryzowani mieszkańcy Smolca i podwrocławskich wsi, kosztem komfortu wrocławian. Nie chodzi o to, żeby tej drogi nie budować wcale – ul. Racławicka dobrze funkcjonowałaby jako droga lokalna, ale nie jako brama wjazdowa do miasta – tłumaczyli w zeszłym roku członkowie Akcji Miasto.
Trasy autobusów linii A, 125 i niektóre kursy linii 325 zostaną przedłużone od strony Alei Piastów przez nowy most do nowej pętli autobusowej przy ulicy Racławickiej.
Autobus linii 126 od skrzyżowania ul. Racławickiej z ul. Skarbowców, pojedzie ul. Racławicką do nowej pętli, na której zawróci i pojedzie ul. Racławicką, Skarbowców, Sowią, Krzycką do dotychczasowej pętli na Krzykach.
W porze nocnej, kursy linii 251 zostaną również wydłużone do pętli Krzyki przez ulicę Racławicką, Skarbowców, Sowią i Krzycką.
Dla poprawy informacji pasażerskiej, obecne kursy linii 247 realizowane w relacji Poświęcka (Ośrodek Zdrowia) - Skarbowców (pętla) zostaną wydzielona jako osobna linia nocna 248, która będzie kursowała w relacji Poświęcka (Ośrodek Zdrowia) - Racławicka (pętla).
– Autobusy nowej linii nocnej 248 będą kursowały od ulicy Powstańców Śląskich bezpośrednio ulicą Racławicką do nowej pętli autobusowej. W kierunku powrotnym, autobusy będą kursowały ulicą Racławicką, Gajowicką i Hallera do ulicy Powstańców Śląskich – dodaje Małgorzata Szafran.
Obsługę komunikacyjną ulicy Skarbowców w porze nocnej będą zapewniały autobusy linii 251.
Most na Ślęzie w ciągu ul. Racławickiej i Al. Piastów
Opublikowany przez Investphoto.pl na 24 listopad 2016 Tramwaju nie będzie
Miejscy aktywiści od początku krytykowali urzędników za brak planów budowy linii tramwajowej biegnącej przez nowy most.
– Kiedy pojawia się szansa, by połączyć dwa duże osiedla (Oporów i Borek) linią tramwajową, urzędnicy podejmują decyzję, by przeprowadzić przez nie ruch tranzytowy. Tamtejsi mieszkańcy zyskają niewiele – krótsze połączenie do paru miejsc, a zapłacą za to wysoką cenę. Do tej pory spokojna i czysta okolica zamieni się w trasę przelotową. Wzrośnie hałas i zanieczyszczenie powietrza. Ale przede wszystkim jeszcze bardziej zakorkujemy miasto, bo wpuścimy więcej aut do centrum. Głównym beneficjentem drogi będą zmotoryzowani mieszkańcy Smolca i podwrocławskich wsi, kosztem komfortu wrocławian. Nie chodzi o to, żeby tej drogi nie budować wcale – ul. Racławicka dobrze funkcjonowałaby jako droga lokalna, ale nie jako brama wjazdowa do miasta – tłumaczyli w zeszłym roku członkowie Akcji Miasto.
Co prawda przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji zapewniali, że rezerwa pod ewentualne torowisko tramwajowe zostanie na moście zachowana, ale zgodnie z Wrocławskich Programem Tramwajowym, na budowę linii tramwajowej nie ma tam w najbliższych latach szans.