Bosch mocno i zdecydowanie postawił na rozwój swojej polskiej fabryki układów hamulcowych we Wrocławiu. Oferta części zamiennych produkowanych w stolicy Dolnego Śląska została poszerzona o 160 referencji za sprawą transferów zespołów mocy Isovac z francuskiego oddziału Bosch.
W 2015 roku produkcja zespołów mocy w fabryce układów hamulcowych we Wrocławiu urosła z 1,9 miliona do 2,2 miliona sztuk w porównaniu z rokiem 2014. Jednak te liczby nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której wrocławska fabryka jest światowym liderem.
Wzrośnie ilość nowych miejsc pracy we Wrocławiu
Wstępne, szacunkowe prognozy na rok 2016 wynoszą 2,5 miliona sztuk zespołów mocy, jednak już wyniki za pierwszy kwartał pokazują, że produkcja wzrośnie o kolejne 10 proc. Według prognoz zatrudnienie na koniec roku wyniesie około 760 pracowników – w stosunku do roku 2015 będzie to wzrost o ponad 20 proc.
Nowe inwestycje wyznacznikiem rozwoju
Rok 2016 będzie także rekordowy pod kątem inwestycji. Wrocławska fabryka we wrześniu 2016 r. zacznie produkować najnowszej generacji zespoły mocy – iBooster Gen1.
– Realizacja tego projektu stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji z obszaru montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki. iBooster jest autonomicznym produktem, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy lub pompę próżniową w silniku diesla. Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2 – wyjaśnia Piotr Pyzio, dyrektor ds. technicznych fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu.
– Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę naszych klientów o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Zakład we Wrocławiu będzie także realizował bezpośrednie dostawy do Ameryki Północnej oraz Azji – dodaje Piotr Pyzio.
W ciągu ostatnich trzech lat wrocławski zakład uruchomił produkcję dwóch grup produktów. Jednym z nich jest konwencjonalny zespół mocy i jego czołowy reprezentant TR4S. Drugi to pompa hamulcowa TMC8 ze zbiornikiem, dedykowana do iBoostera produkowanego finalnie przez siostrzany zakład w Niemczech.
Najważniejsze wydarzenia 2015 roku to uruchomienie zespołów mocy typu TR4S dla Renault. Platforma R-N CMF1 gromadzi segment samochodów osobowych takich jak Megane, Laguna, Scenic. Kolejne projekty dotyczyły iBoostera: GM (Delta, Epsilon, Omega), Audi Q7 oraz jednego z najbardziej prestiżowych klientów Tesla (Model X).
Prognozy na rok 2019 przewidują produkcję na poziomie ponad 4 milionów sztuk oraz zatrudnienie na poziomie blisko 1000 osób. Planowana jest także rozbudowa parku maszynowego.
Artykuł opracowany na podstawie materiałów prasowych firmy Bosch Automotive.