Jak nieoficjalnie dowiedział się portal Investmap.pl, wśród projektów, które prowadzi w tej chwili Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) jest duży projekt z branży motoryzacyjnej. Nie dotyczy on jednak produkcji samochodów, a podzespołów do nich.
Inwestycja szacowana jest na ponad 50 mln euro, a liczba miejsc pracy, jakie miałaby wygenerować w I etapie oscyluje w granicach 400-500. Firma, która rozważa ulokowanie swojej fabryki na Dolnym Śląsku jest producentem komponentów głównie dla niemieckich producentów samochodów.
REKLAMA
Czy inwestor ostatecznie zdecyduje się na Polskę i Dolny Śląsk? Decyzje mają zostać podobno podjęte do końca tego roku.
Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy, na inwestycje na Dolnym Śląsku zdecydowali się między innymi tacy inwestorzy z branży motoryzacyjnej jak:
- niemiecki Borgers AG. (fabryka obić siedzeń samochodowych, podsufitek oraz elementów tłumiących do wnętrz pojazdów. Produkuje m.in. dla Volkswagena, Daimlera, BMW, Volvo, GM i PSA. Firma ma swoje oddziały w Niemczech, Belgii, Czechach, a także w USA i w Chinach.). W Złotoryi, w tamtejszej podstrefie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zainwestuje w fabrykę 127 mln zł (docelowo ponad 220 mln zł) i zatrudni na początek 150 osób (docelowo ponad 600).
- hiszpański Industrias Alegre (wiodący dostawca części z tworzyw sztucznych dla sektora samochodowego w ponad dwudziestu krajach) zainwestuje w nową fabrykę w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych, na terenie TSSE Euro-Park Wisłosan, Podstrefa Wrocław-Kobierzyce ponad 80 mln zł i zatrudni do końca tego roku 130 pracowników (docelowo ponad 300)
- brytyjska GKN Driveline (światowy lider w produkcji systemów układu napędowego. Jest dostawcą największych koncernów samochodowych, m.in. Volkswagena, Toyoty, Porsche, Volvo i Audi), budowa nowej hali produkcyjnej w Oleśnicy, w podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park", w której pracę ma znaleźć 400 osób (w tym 50 inżynierów w Centrum Inżynieryjnym GKN Driveline). Kosz inwestycji to 68 mln zł
- niemiecki Bosch-Systemy Hamulcowe (produkcja systemów hamulcowych dla kilkunastu światowych producentów samochodów) – rozbudowa mocy produkcyjnych fabryki we Wrocławiu/Mirkowie (postrefa Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park") i utworzenie około 150 nowych miejsc pracy do końca tego roku
- niemiecki ETO-Magnetic (producent komponentów elektromagnetycznych dla techniki pojazdowej i hydrauliki przemysłowej) – rozbudowa fabryki we Wrocławiu, ponad 60 nowych miejsc pracy
- hiszpański Gestamp (produkcja spawanych, tłoczonych i malowanych katoferycznie elementów metalowych dla przemysłu motoryzacyjnego) – dwa zezwolenia w Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej "Invest-Park" – fabryka we Wrocławiu – docelowo 250 miejsc pracy, wartość inwestycji (łączna): ponad 172 mln zł (69 + 103,3 mln)
- japońskie Nifco (produkcja plastikowych elementów dla przemysłu motoryzacyjnego) - nowy zakład produkcyjny w Świdnicy (podstrefa Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park") – 180 miejsc pracy i ponad 60 mln zł zainwestowanych w fabrykę.