[Wrocław] Dworzec Wrocław Główny 50 dni do Euro!

Kajtman

Inwestycja na dworcu Wrocław Główny jest w końcowej fazie realizacji. Dworzec będzie gotowy do obsługi podróżnych przed Euro 2012.

 

Przy przebudowie wrocławskiego dworca pracuje około tysiąca dwustu budowlańców. Prace na placu przed dworcem zmierzają ku finałowi. Gotowa jest bryła parkingu podziemnego wraz z dwoma wjazdami od strony ulicy Peronowej i Piłsudskiego. Wewnątrz, oprócz niemal zakończonych prac instalacyjnych, końca dobiega wykonywanie nawierzchni, a także znakowaniem sektorów przyszłego parkingu podziemnego.

 

Na powierzchni placu ułożono już około 60 procent posadzki. Montowane są słupy oświetleniowe, a także trwają prace wykończeniowe przy pawilonach A1, A 2 i A3 (dwoma pierwszymi dostaniemy się z parkingu podziemnego na plac dworcowy). Wykonywane są również tarasy zlokalizowane po obu stronach wejścia głównego do dworca, na których po modernizacji będą mieścić się ogródki dworcowych restauracji i kawiarni.

 

Pomalowano już około 60 procent elewacji budynku głównego. Wewnątrz tej części dworca prowadzone są prace wykończeniowe, czyli między innymi montaż witryn i podwieszanych sufitów. W budynku głównym trwają intensywne prace konserwatorskie, których efekty są doskonale widoczne na parterze łącznika zachodniego i wschodniego budynku głównego. Łącznie przy renowacji zabytkowych elementów pracuje 240 konserwatorów.

 

W holu kasowym trwają intensywne prace wykończeniowe. Ułożono już sto procent posadzki. Z wysokich rusztowań ustawionych prawie na całej długości holu prowadzony jest montaż podsufitki. Do montażu przygotowywane są schody ruchome w zachodniej części holu kasowego.

 

Po modernizacji są już 4 z 5 historycznych peronów dworca Wrocław Główny. Obecnie prace są prowadzone na ostatnim z modernizowanych peronów, czyli peronie 3. Wyczyszczono na nim i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. Wybudowano i zadaszono membraną nową halę znajdującą się pomiędzy dwoma historycznymi. W miejsce wyburzonego peronu, wybudowano nowy. W trakcie jest układanie nawierzchni. Zamontowano już świetlik na większej z historycznych hal peronowych. Prowadzone są również prace przy montażu podsufitki. Peron 3 zostanie udostępniony podróżnym w maju.

 

Zaawansowanie prace jest duże również w tunelach. W tunelu centralnym ułożono już całą posadzkę wykonaną z granitowych płyt, a także okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych. Trwa montaż drzwi wejściowych do tunelu od strony Pawilonu Południowego i holu kasowego. Z kolei w tunelu miejskim trwa renowacja oryginalnych cegieł szkliwionych. Ruszyły tam również prace związane z układaniem posadzki. Przy obu wyjściach z tunelu miejskiego wyczyszczono herby Wrocławia.

 

Przy Pawilonie Południowym dobiegają końca prace wykończeniowe. W ostatnim czasie zamontowano elektroniczne tablice odjazdów i przyjazdów wraz z zegarem w poczekalni na I piętrze budynku. Nowym elementem jest szyld świetlny tuż nad drzwiami wejściowymi do Pawilonu Południowego.