Wrocław i Kąty Wrocławskie połączy nowa trasa rowerowa

Wrocław i Kąty Wrocławskie połączy nowa trasa rowerowa

Orzech
Orzech
REKLAMA
Już wkrótce sieć ścieżek rowerowych w Kątach Wrocławskich zostanie połączona z wrocławskimi trasami rowerowymi. Będzie to część znacznie większego projektu rowerowego - projektu budowy tras rowerowych, które mają pozwolić na znaczne odciążenie komunikacyjne Wrocławia. 
Władze gminy Kąty Wrocławskie stawiają na rozwój infrastruktury rowerowej na swoim terenie. Dzięki zrealizowanym już inwestycjom oraz tym będącym w trakcie realizacji, mieszkańcy tej podwrocławskiej gminy będą mogli dostać się do Wrocławia w szybki i bezpieczny sposób rowerem. Podróż z np. Kątów Wrocławskich do centrum Wrocławia ma zająć niecałą godzinę. Powstanie nowa ścieżka rowerowa, która przez Mokronos Górny i Dolny połączy budowaną obecnie sieć dróg rowerowych w Kątach Wrocławskich ze ścieżkami rowerowymi we Wrocławiu. W ramach całego przedsięwzięcia wybudowane mają zostać także obiekty typu Park&Ride oraz specjalne punkty serwisowe na trasie. Burmistrz Kątów Wrocławskich Łukasz Zbroszczyk ma w dalszych planach połączenie swojego miasta także z Sobótką . Dzięki takiej trasie rowerzyści mogliby wyruszać z Wrocławia poprzez Kąty Wrocławskie do tego miasteczka pod Ślężą, zrobić sobie tam przerwę, wypocząć i powrócić do Kątów Wrocławskich lub do Wrocławia.
REKLAMA
Dzięki inwestycjom w rozwój infrastruktury rowerowej ma się także zwiększyć bezpieczeństwo coraz większej ilości osób korzystających na co dzień i w weekendy z roweru na czym bardzo zależy włodarzom gminy Kąty Wrocławskie.
Wszystkie te projekty i realizowane przedsięwzięcia to efekt szerokiego, programu budowy tras rowerowych we Wrocławiu i w okolicznych gminach graniczących z miastem. Program ten przewiduje budowę sieci ścieżek rowerowych na terenie tak zwanego Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego. Oprócz terenu Kątów Wrocławskich obejmie również budowę sieci nowych dróg rowerowych w Sobótce, Kobierzycach,Jelczu-Laskowicach, Obornikach Śląskich, Oleśnicy i w Wiszni Małej. Wartość unijnego dofinansowania w tym programie to łącznie blisko 33 miliony złotych.

Komentarze (3)

Napisz komentarz
Realista(gość)
Czy wy serio to piszecie? Ta inwestycja nie ma jeszcze akceptacji a jej realizacja jest w gruncie rzeczy wyłącznie na papierze. Mam wrażenie, że Pan redaktor pisze by pisać nie zważając na detale. To nie jest dziennikarz ale pismak wtedy. Problem dziadostwa ze strony Wrocławia i tam panujacych wladz pokazuje dziura w drodze na Gagarina między biedronką a Lidlem, mam wrażenie, że to ich przerasta a co dopiero takie inwestycje jak ścieżki rowerowe. Chciałbym wierzyć, ze sie to uda ale już nawet nie bedac pesymistą czy tez malkontentem a realistą to stwierdzam, iz potrwa to kilka lat.
autor(gość)
@
astra
(gość)
Skąd przekonanie ludzi od infrastruktury, że wszyscy chcą się dostać do centrum? Nie ważne czy rowerem samochodem czy komunikacją? Masa ludzi potrzebuje się szybko i wygodnie dostać do sąsiednich dzielnic i często nie da się tego zrobić inaczej niż przez centrum, gdzie między innymi z tego powodu, są absurdalne korki. Ludzie się nie przesiądą ani na komunikację ani na rowery jeśli nie będą się mogli dostać tam, gdzie potrzebują zamiast do centrum
@astra spójrz proszę jak to fajnie rozwiązały Kąty Wrocławskie: https://www.katywroclawskie.pl/pl/page/trasy-rowerowe
astra(gość)
Skąd przekonanie ludzi od infrastruktury, że wszyscy chcą się dostać do centrum? Nie ważne czy rowerem samochodem czy komunikacją? Masa ludzi potrzebuje się szybko i wygodnie dostać do sąsiednich dzielnic i często nie da się tego zrobić inaczej niż przez centrum, gdzie między innymi z tego powodu, są absurdalne korki. Ludzie się nie przesiądą ani na komunikację ani na rowery jeśli nie będą się mogli dostać tam, gdzie potrzebują zamiast do centrum
REKLAMA