Wrocław: Koniec z dziurami na jednej z dróg na Kuźnikachźródło: UM Wrocławia

Wrocław: Koniec z dziurami na jednej z dróg na Kuźnikach

Mariusz Bartodziej
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Ulica Morska zyska nową nawierzchnię. Mieszkańcy doczekają się również przedłużenia chodnika w kierunku trasy kolejowej. Przebudową zajmie się w ciągu pół roku Bickhardt Bau Polska – za niemal 600 tysięcy złotych.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły 27 lutego przetarg na poprawę nawierzchni ul. Morskiej. Zgłosiło się sześciu chętnych. Wszyscy (prócz jednego) zapewnili siedem lat gwarancji i rękojmi. Ceny wahały się od 598 do 892 tys. zł brutto. Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. (598 tys. zł). Jako jedyna zmieściła się w budżecie. Miasto planowało wydać 650 tys. zł.
Pierwsze postępowanie urzędnicy unieważnili 8 stycznia. Przystąpiło do niego czterech uczestników, oczekujących od 451 do 912 tys. zł. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Gremium Sp. z o.o., jednak wyceniła pracę na 760 tys. zł. Bickhardt Bau Polska chciał wówczas otrzymać 451 tys. zł.

Nowa droga i chodnik

REKLAMA
Obecnie ulica posiada nawierzchnię gruntową, lokalnie bitumiczną w złym stanie technicznym. Na całej długości występują liczne ubytki w nawierzchni – informują urzędnicy. – Remont nie powoduje zmian w zakresie powiązań z innymi drogami publicznymi, a jego podstawowym zadaniem jest poprawa nawierzchni drogowej.
Projekt autorstwa Biprogeo-Projekt sp. z o.o. zakłada wykonanie ciągu pieszo-jezdnego z kostki betonowej wzdłuż ul. Morskiej (od Dźwirzyńskiej do Rewalskiej). Szerokość drogi do tzw. sięgacza wyniesie 4,5 m, a dalej 7,5 m. Wykonawca przebuduje jeszcze część zjazdów. Ponadto utworzy chodnik o szerokości 2 m wraz z trawnikiem, łączący ul. Morską z przejściem wzdłuż linii kolejowej. Ma na to sześć miesięcy od dnia podpisania umowy. Może raz zamknąć część jezdni dla samochodów, maksymalnie na 30 dni.
Odwodnienie nawierzchni jezdni przewidziano w głównej części wykonać poprzez zagospodarowanie wód opadowych w granicach istniejącego pasa drogowego, bez konieczności odprowadzania ich w system kanalizacji deszczowej. Nie mniej z uwagi na ukształtowanie wysokościowe ulicy cześć wód opadowych musi być odprowadzana za pomocą proj. wpustów deszczowych w system kanalizacji deszczowej – czytamy w dokumentacji.
UM Wrocławia
UM Wrocławia

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA