Nowy terminal to nie koniec. Wrocławskie lotnisko dalej inwestuje w rozwój

Nowy terminal to nie koniec. Wrocławskie lotnisko dalej inwestuje w rozwój

Wrocław
REKLAMA

Port Lotniczy Wrocław finalizuje przygotowywane jeszcze przed czerwcowymi mistrzostwami Europy w piłce nożnej inwestycje. Dwie kluczowe to budowa płyty do odladzania dla samolotów i drogi pożarowej.

Płyta do odladzania samolotów została zaprojektowana w miejscu, z którego najczęściej startują maszyny (technicznie to droga kołowania Alfa przy progu drogi startowej 2.9). Na płycie, bezpośrednio przed startem, będzie odladzany jeden samolot szerokokadłubowy - takimi maszynami operują z Wrocławia linie Ryanair, Wizzair czy PLL LOT.

To kluczowa inwestycja z uwagi na coraz większy ruch generowany przez port lotniczy, w tym plany rozwoju bazy Ryanaira. Prace budowlane na płycie są bardzo zaawansowane - mówi Jarosław Wróblewski, wiceprezes zarządu lotniska. Pierwsze maszyny będą odladzane w nowym miejscu jeszcze w tym roku.


Jednocześnie prowadzone są prace na drodze pożarowej. To kolejna inwestycja związana z przebudową i modernizacją infrastruktury bezpieczeństwa przeciwpożarowego wrocławskiego lotniska.

– Po zakupie dwóch nowoczesnych wozów strażackich, przy jednoczesnym podniesieniu poziomu wykorzystania południowej części lotniska, konieczne było wybudowanie nowej drogi pożarowej. Ukończenie tych dwóch inwestycji - płyty do odladzania i drogi pożarowej - pozwoli nam zamknąć etap rozbudowy płaszczyzn – mówi Jarosław Wróblewski. Koszt obu inwestycji szacowany jest na około 15 mln zł.

Do końca 2013 roku planowana jest budowa zaplecza technicznego dla działu utrzymania lotniska. Inwestycja zakłada dostosowanie do potrzeb lotniska części starego terminala non shengen. Będzie mógł tam stacjonować m.in. sprzęt do odśnieżania czy inne maszyny niezbędne w pracy lotniska. W przyszłym roku przewidywane jest rozpoczęcie szeregu inwestycji, które będą kontynuowane przez następne lata. Najważniejsze z nich to: wdrożenie systemu ILS drugiej kategorii, remont drogi startowej oraz budowa magazynu paliw.

>Przypomnijmy, że przy wrocławskim lotnisku trwa również budowa nowoczesnej bazy dla śmigłowców Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Nowa baza ma być gotowa w wakacje 2013 roku.

REKLAMA
Autor: jg

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA