We wrześniu bieżącego roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla rewitalizacji linii 292 (odcinek od stacji Wrocław Sołtysowice do stacji Jelcz Miłoszyce). Na odcinku tum planowane jest powstanie trzech nowych przystanków: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin i Wrocław Łany a także remont przystanków Wrocław Sołtysowice, Wrocław Kowale i Wrocław Swojczyce.
Inwestycja ta będzie finansowana w ramach dolnośląskiego RPO, a PLK ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności tej rewitalizacji.
Linia kolejowa nr 292 łączy północne dzielnice Wrocławia z Jelczem i biegnie dalej w kierunku Opola Wschodniego. Linia ta powstała w kiedyś celu ułatwienia transportu surowców ze Śląska Opolskiego w kierunku portów (Szczecin/Świnoujście) i pełniła funkcję wschodniej kolejowej obwodnicy Wrocławia, ale teraz ma się stać częścią Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Po otwarciu ofert w przetargu na wykonanie studium okazało się, że zgłosiło się aż siedem firm. Rozbieżność pomiędzy ofertami jest duża – od niewiele ponad 1 mln złotych do ponad 2,1 mln złotych. Najtańsze oferty złożyły Schuessler-Plan (1 078 710 zł brutto) oraz WYG (1 019 424 zł brutto). Tylko one mieszczą się w kosztorysie, określonym na 1,23 mln złotych brutto.
Ze względu na tak niewielką różnicę pomiędzy ofertami, prawdopodobnie o zwycięstwie zadecydują kryteria pozacenowe. W nich minimalnie droższy Schuessler-Plan ma przewagę, ponieważ zaoferował realizację drugiego etapu zamówienia w 70 dni, a WYG w 75 dni.
Ruch pociągów pasażerskich na linii 292 zawieszono w 2000 roku. Szansa przywrócenia połączeń pasażerskich na fragmencie tej linii pojawiła się wraz z planami stworzenia Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej.