"Gesah" napisał:
A może nie doczytałeś artykułu?
"Gesah" napisał:
widzę, że zrobił się OT w wątku o apartamentowcu, więc odpowiem tu. polecam artykuł specjalisty:
http://maslice.org/index.php?option=com ... &Itemid=33
"Orzech" napisał:
Profesor Bliszczuk (jeżeli rzeczaywiście powiedział, że AOW nie rozwiąże wogóle problemu korków we Wrocławiu, to się mylił, o czym wkrótce sie przekonasz). Tranzyt ciężkich pojazdów, ale także tranzyt samochodów osobowych, dostawczych i wyrzucenie go z wąskich dróg w centrum Wrocławia częściowo je odciąży. Przede wszystkim dużo da wyrzucenie tirów, bo jak wiesz jeden tir ruszający spod świateł, to potencjalnie 5-6 samochodów osobowych, które w tym czasie mogłyby dodatkowo więcej przejechać takie skrzyżowanie (zakładam, że kierowca tira ma refleks, nie zasypia na światłach i ma na tyle sprawny ciągnik siodłowy i nie jest przeładowany, że w miarę szybko ruszy z miejsca - w innym przypadku, a często się to zdarza, przez skrzyżowanie na jednym cyklu świetlnym zdąrzy przejechać tylko jeden tir i koniec).
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":3dosw3a8]Raczysz żartować. Dały i to bardzo wiele. Dzięki tym obwodnicom, te miasta nie mają problemu z tranzytem (w tym tirów), walącym przez środek tych miast.
"Gesah" napisał:
[quote="teodor":2n5niyp4]Dokładnie. Pomijając samych mieszkańców Wrocławia, to ul. Powstańców Śląskich, jako ulica prowadząca z południa do centrum "zbiera" przecież ruch z DK8, DK5 i DK35, czyli ruch spoza Wrocławia od strony Kłodzka, Świdnicy, Wałbrzycha, Legnicy i pomniejszych miejscowości, których mieszkańcy mają różne prywatne sprawy (szkoła, kino, zakupy...), czy interesy w centrum Wrocławia.
"Gesah" napisał:
a to dobre, to im mniejsze miasto, tym szersze drogi?
"Orzech" napisał:
Raczysz żartować. Dały i to bardzo wiele. Dzięki tym obwodnicom, te miasta nie mają problemu z tranzytem (w tym tirów), walącym przez środek tych miast.
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":16sevzxx]Tylko, że te miasta na Zachodzie mają od lat liczne obwodnice, zewnętrzne i wewnętrzne (tranzyt), do tego s-bahny, u-bahny, linie metra, doskonale rozwiniętą przez wiele lat komunikację miejską i 10 razy lepsze ulice od naszych i 100 razy więcej takich ulic. Do tego setki parkingów wielopoziomowych (to dla mieszkańców i turystów).
"Orzech" napisał:
Tylko, że te miasta na Zachodzie mają od lat liczne obwodnice, zewnętrzne i wewnętrzne (tranzyt), do tego s-bahny, u-bahny, linie metra, doskonale rozwiniętą przez wiele lat komunikację miejską i 10 razy lepsze ulice od naszych i 100 razy więcej takich ulic. Do tego setki parkingów wielopoziomowych (to dla mieszkańców i turystów).
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":la0htyv0]Nie, lepiej ogłośmy Wrocław - miastem zamkniętym. Albo ustawmy na rogatkach miasta punkty poboru myta, jak w średniowieczu
"Orzech" napisał:
Nie, lepiej ogłośmy Wrocław - miastem zamkniętym. Albo ustawmy na rogatkach miasta punkty poboru myta, jak w średniowieczu
"Orzech" napisał:
Gdybyś choć troszeczkę pomyślał, to zdałbyś sobie sprawę z tego, że Wrocław od dawna jest koszmarem, jeżeli chodzi o przejazd przez to miasto dla kierowców z całej Polski czy Europy, którzy muszą z konieczności (brak obwodnicy) przejeżdzać przez nasze miasto.
"Gesah" napisał:[/quote:1n4mubew]
[quote="teodor":1n4mubew]jasne, ułatwmy mieszkańcom innych miast jeżdżenie po Wrocławiu, wtedy na pewno korki będą większe.
"teodor" napisał:
Dokładnie. Pomijając samych mieszkańców Wrocławia, to ul. Powstańców Śląskich, jako ulica prowadząca z południa do centrum "zbiera" przecież ruch z DK8, DK5 i DK35, czyli ruch spoza Wrocławia od strony Kłodzka, Świdnicy, Wałbrzycha, Legnicy i pomniejszych miejscowości, których mieszkańcy mają różne prywatne sprawy (szkoła, kino, zakupy...), czy interesy w centrum Wrocławia.
"Orzech" napisał:
To ty mylisz, a raczej mylisz się, ślepo wierząc, że zmusisz wszystkich lub większość osób do korzystania z komunikacji miejskiej.
"Gesah" napisał:
Jak nie staną ekrany, to inwestycja zostanie zablokowana przez Wojewodę - jako niespełniająca norm Ochrony Środowiska.
"Gesah" napisał:
Czym innym jest dodanie prawo- lewoskrętu, o czym mówi pan Żabiński, a czym innym poszerzanie Powstańców, co spowoduje że kolejni mieszkańcy południowych przedmieść wybiorą auto zamiast tramwaju, bo "szybciej".
Pamiętajmy, że do CP mają być 2 nowe linie tramwajowe - przez Nowoszczęśliwą tram+ i Gajowicką do Grabiszynka.
Canary Wharf ma na obrzeżu ulice max 3-pasmowe. Tam jest "ciut" więcej biur i usług, niż w CP.