Wrocław: Ruszy budowa kolejnego etapu trasy tramwajowej przez Popowice. Jest wykonawca tej wielomilionowej inwestycji [FILM]źródło: materiały inwestora

Wrocław: Ruszy budowa kolejnego etapu trasy tramwajowej przez Popowice. Jest wykonawca tej wielomilionowej inwestycji [FILM]

https://img.investmap.pl/user/2/229091_%s.jpg
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Realizacja nowej trasy, z Kępy Mieszczańskiej do ulicy Milenijnej, pochłonie ponad 270 milionów złotych. Prace warte przeszło 120 milionów prowadzi już Budimex. Inwestycję skończy Pro-Tra Building w 2022 roku.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły dzisiaj, 26 maja, przetarg na podetap IB oraz etap II budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, StarogroblowejDługiej (od ul. Milenijnej do Władysława Jagiełły). Do 9 kwietnia zgłosiło się czterech chętnych. Maksymalną liczbę punktów we wszystkich kryteriach otrzymała wrocławska firma Pro-Tra Building Sp. z o.o. Oczekiwała 150 mln 272 tys. zł brutto (133 mln 396 tys. zł w zakresie gminy, 5 mln 239 tys. zł MPWiK, 1 mln 435 tys. zł grupy deweloperów Kępa Mieszczańska oraz 10 mln 201 tys. zł spółki zależnej Vantage Development S.A.).
Zwycięzca jako jedyny zmieścił się w budżecie wynoszącym 150 mln 319 tys. zł (odpowiednio 137 mln 80 tys. zł; 3 mln 792 tys. zł; 1 mln 481 tys. zł i 7 mln 965 tys. zł). Na realizację zadania będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Inwestycja jest współfinansowana ze środków europejskich.

Ścieżki rowerowe i zielone torowisko

Urzędnicy podzielili zamówienie na cztery części. Pierwsza (zakres gminy i MPWiK) obejmuje dokończenie realizowanego już torowiska. Druga dotyczy przebudowy ul. Popowickiej z Wejherowską, Zajęczą oraz Białowieską, a także utworzenie ścieżek rowerowych po południowej stronie Popowickiej na odcinku od skrzyżowania wspomnianych dróg (gmina i Vantage Development S.A. realizujący Port Popowice). Za pozostałe dwie części odpowiadają deweloperzy z Kępy Mieszczańskiej (Archicom S.A., Echo Investment S.A., ICG Invest Sp. z o.o. oraz Milart Sp. z o.o.). Chodzi o remont fragmentu ul. Mieszczańskiej, a także o budowę lewo- i prawoskrętu z ul. Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej oraz montaż dwóch sygnalizatorów świetlnych. Autobusy będą korzystać z części nowej trasy – pozostała ma być tzw. zielonym torowiskiem.
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała docelowo od skrzyżowania ul. Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z ul. Milenijną i Pilczycką.
materiały prasowe

Ponad dwa lata opóźnień i miliony dopłaty

Pierwszy przetarg na budowę całej trasy tramwajowej miasto ogłosiło w listopadzie 2017 roku. Zakładało, że wyda około 180 mln zł, a prace potrwają do końca września 2019 roku. Unieważniło jednak postępowanie w marcu dwa lata temu, ponieważ czterech potencjalnych wykonawców oczekiwało od 237,8 mln do 303,5 mln zł. Fiaskiem zakończył się także drugi przetarg, w którym chętni liczyli na 301,61-339,53 mln zł. To wymusiło podział inwestycji.
W lipcu 2018 roku magistrat rozpoczął poszukiwania wykonawcy pierwszego etapu. Miał być zrealizowany w latach 2018-2020. Jesienią urzędnicy planowali ogłosić przetarg na drugą fazę (zrobili dopiero 31 stycznia), do realizacji na lata 2019-2021.
UM Wrocławia
Wrocławskie Inwestycje wyłoniły w styczniu ubiegłego roku wykonawcę pierwszych prac. Prowadzi je Budimex S.A. za 122 mln 310 tys. zł (miasto wraz z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planowali wydać 86 mln 184 tys. zł). Ma je skończyć z początkiem 2021 roku, a więc później, niż założyli w magistracie.
Zdjęcia i wizualizacje są dostępne w galerii.

Przetarg na TAT jeszcze w ocenie

Na rozstrzygnięcie czeka jeszcze przetarg na kolejną część trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) łączącej Nowy Dwór z centrum miasta – odcinek od Parku Biznesu do ulicy Rogowskiej. W kwietniu informowaliśmy, że Wrocławskie Inwestycje przedstawiły listę ofert. Zgłosiło się kilku chętnych. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, a najniższa jest tańsza o ponad 38 mln od kwoty, którą założyli w magistracie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Bouygues Immobilier zrealizuje nową inwestycję mieszkaniową w pobliżu Stadionu Miejskiego we Wrocławiu [WIZUALIZACJE]
Polski oddział Bouygues Immobilier przygotowuje ósmą inwestycję mieszkaniową we Wrocławiu. Tym razem...
W Warszawie trwa budowa kompleksu biurowego Forest [FILM + ZDJĘCIA]
Kompleks biurowy Forest to druga, po wieżowcach Varso Place, największa inwestycja HB Reavis w Polsc...
Powstająca pod Wrocławiem największa na świecie fabryka akumulatorów do aut elektrycznych będzie jeszcze większa
W Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem, w gminie Kobierzyce rozbudowywana jest największa fabryka b...
Co się dzieje na budowie trasy S3 pomiędzy Kamienną Górą i Lubawką? [FILM]
Mimo przerwy zimowej realizowana jest budowa drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. Na odcinku od Ka...
Wieżowiec Skyliner uzyskał pozwolenie na użytkowanie
Jeden z najwyższych biurowców w Warszawie – Skyliner – należący do Grupy Karimpo...
Uniq Logistic stawia na Łódź
Polska firma logistyczna Uniq Logistic dołącza do kolejnego parku MLP Group. Tym razem wybór padł na...
W Krakowie powstaje nowy, duży kompleks biurowy Brain Park [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Echo Investment S.A. wybuduje w stolicy Małopolski nowy, duży kompleks biurowy. Brain Park powstaje...
Panattoni wybuduje nowy park magazynowy pod Poznaniem
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, informuje o kolejnej inwestycji w Wiel...
Kamienica Wilcza 19 w Warszawie gotowa
Deweloper RealCo, działający od 2010 roku na polskim rynku nieruchomości, zakończył rewitalizację XI...
Pod Wrocławiem powstanie Frontier Park Wrocław
Frontier Estates, europejski deweloper, planuje znacząco poprawić efektywność magazynowania, sprzeda...