Do ogłoszonego przez magistrat przetargu na opracowanie projektu nowych mostów Chrobrego zgłosiło się kilkunastu chętnych. Urzędnicy tłumaczą, że linia tramwajowa na Swojczyce powstanie dopiero w drugim etapie całego przedsięwzięcia.
Jak donosiliśmy w grudniu zeszłego roku, miasto przymierza się do budowy nowych mostów Bolesława Chrobrego, które zastąpią dotychczasowe przeprawy, łączące ulicę Mickiewicza z ulicą Swojczycką.
Ogłoszony przez Wrocławskie Inwestycje przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej całego przedsięwzięcia cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Stanęło do niego aż 13 zainteresowanych, a zaproponowane ceny wahają się od 134 tysięcy złotych do prawie 3 mln złotych.
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia chce przeznaczyć 1 mln 120 tys. złotych.
Nowe mosty drogowego powstaną po stronie górnej wody w stosunku do istniejących mostów. Będą to przeprawy o nośności 50 ton, przewidziane na okres eksploatacji nie krótszy niż 80 lat. Jezdnia ma mieć 7 metrów szerokości, przewidziano też obustronne ścieżki rowerowe o szerokości 1,5 metra, obustronne chodniki dla pieszych o szerokości 2 metrów i obustronne bariery o szerokości 1 metra.
Inwestor zakłada, że do czasu przełożenia ruchu na nowe obiekty, zapewniona będzie przejezdność istniejących mostów – ze względu na ich stan techniczny, wykonawca dokumentacji będzie musiał też opracować projekt wzmocnienia istniejących przepraw.
Wykonawca opracuje też projekt budowlany dróg dojazdowych do nowych mostów od strony pętli tramwajowej przy ulicy Mickiewicza i od strony ulicy Swojczyckiej.
Nowe obiekty mostowe, dzięki zaprojektowanym do nich drogom dojazdowym, połączą ulicę Mickiewicza z planowaną Trasą Olimpijską (obecnie ul. Mydlana), która przebiegać będzie nad Kanałem Przeciwpowodziowym, i Żeglugowym. Przewidywana długość nowych mostów to około 154 metry (most południowy) i 83,2 metry (most północny).
Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Z kolei planowany termin zakończenia robót budowlanych i tym samym termin zakończenia sprawowania nadzoru autorskiego to 31 sierpnia 2019 roku.
Co z tramwajem na Swojczyce?
Wśród wytycznych Biura Rozwoju Wrocławia jest informacja, że na tym terenie, w obowiązującym planie miejscowym, wyznaczona została rezerwa na torowisko tramwajowe.
A przypomnijmy, że zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, do 2022 roku powstanie linia tramwajowa na Swojczyce od Sępolna.
– Linia na Swojczyce powinna dotrzeć co najmniej do przystanku kolejowego – podkreśla Jakub Nowotarski z Akcji Miasto.
Urzędnicy tłumaczą, że budowa torów tramwajowych jest przewidziana w drugim etapie całego przedsięwzięcia – wtedy ma powstać nowy most, przeznaczony dla komunikacji zbiorowej.
Urzędnicy tłumaczą, że budowa torów tramwajowych jest przewidziana w drugim etapie całego przedsięwzięcia – wtedy ma powstać nowy most, przeznaczony dla komunikacji zbiorowej.
Przypomnijmy, że magistrat zamierza w najbliższych latach przebudować także mosty Pomorskie i mosty Średzkie. Powstaje już dokumentacja projektowa tych przedsięwzięć. W planach jest też budowa nowego mostu Żernickiego.