Wrocławski deweloper i dealer Kii planuje rozbudowę na Żernikach. Otworzy w tym roku salony dwóch marek grupy PSA: Citroena i DS. W przyszłości zamierza poszerzyć swoje portfolio o jeszcze jedną markę. Rezerwę pod kolejny, trzeci obiekt już ma.
Wrobud Sp. z o.o. otrzymał 23 sierpnia ubiegłego roku pozwolenie na budowę salonu samochodowego z serwisem przy ulicy Szczecińskiej 7 (tuż obok należącego do tego inwestora salonu Kii). Spółka Budownictwo Kamiński Sp. z o.o. Sp. k. rozpoczęła prace pod koniec września 2018 r. Ma je zakończyć w lipcu bieżącego roku. Otwarcie salonu nastąpi planowo jeszcze latem.
Powierzchnia zabudowy dwukondygnacyjnego obiektu w sąsiedztwie autostradowej obwodnicy Wrocławia wyniesie 3 tys. mkw., a użytkowa ponad 3,8 tys. mkw. Inwestor przeznaczy piętro na swoją siedzibę oraz ogólnodostępną kawiarnię. Na parterze znajdą się, oprócz serwisu, salony dwóch marek grupy PSA (jedyne we Wrocławiu): Citroena (656 mkw.) i DS (386 mkw.). W przypadku drugiej z nich, ekskluzywnej, będzie to DS Store (jeden z największych w Europie), czyli osobny salon o wyższym standardzie niż DS Salon.
– Citroen należy do segmentu popularnego. Jest kierowany do ludzi czujących się młodo, pozytywnych i chcących się wyróżnić – mówi nam Piotr Adrjan, prezes zarządu Wrobud Sp. z o.o. – A DS to marka premium wydzielona w 2014 roku z Citroena. Nie będzie w pierwszej fazie konkurować z tymi uznanymi z Niemiec, ale na pewno odbierze część klientów markom popularnym, które mają w ofercie kilka modeli luksusowych.
Materiały inwestora
Na miejscu gogle VR
Dealer będzie prezentował na miejscu 6 samochodów marki DS i 14 Citroen. Zamierza sprzedawać jednak również pojazdy używane. Klienci mogą liczyć na stacje ładowania samochodów elektrycznych, parking na 294 miejsca (częściowo zajęty przez samochody z oferty), a w DS Store – na gogle VR, by zobaczyć się we wnętrzu skonfigurowanego samochodu. – Byłem już klientem wielu marek premium i jeszcze takiego czegoś nie widziałem – zauważa Piotr Adrjan.
Firma zamierza zatrudnić około 35 pracowników związanych ze sprzedażą i serwisem. Planuje docelowo sprzedawać rocznie około 600 samochodów obu marek. Myśli o organizowaniu w obiekcie rozmaitych wydarzeń, jednak na razie nie ma szczegółowych planów. Nie wyklucza otwarcia obiektu połączonego z ogólnopolską premierą jednego z nowych modeli.
Za projekt odpowiada pracownia Pro Art Jacek Kowalski.
Materiały inwestora
Dalsze plany rozbudowy
W związku ze zwiększeniem się ruchu samochodowego po zakończeniu inwestycji, Wrobud przebudował fragment ul. Szczecińskiej w zakresie pasa do lewoskrętu. Na tym nie koniec planów rozbudowy w tej lokalizacji. W związku z dynamicznym rozwojem planuje powiększyć powierzchnię serwisu Kii i obsługi klienta. – Z uwagi na fakt, że jesteśmy zwolennikami ewolucji, a nie rewolucji, najpierw jednak uruchomimy obiekt Citroena i DS – tłumaczy Piotr Adrjan.
Dealer ma jeszcze rezerwę terenu pod kolejny obiekt, tuż przy ulicy. – Chcemy stworzyć tu centrum motoryzacyjne. Prowadzimy wstępne rozmowy z polskimi przedstawicielami różnych marek – zapowiada prezes zarządu Wrobud Sp. z o.o.
Więcej zdjęć dostępnych w galerii.