Wschodnia obwodnica Wrocławia minie Wysoką? Mieszkańcy znów mogą składać uwagifot. tomasz.witko

Wschodnia obwodnica Wrocławia minie Wysoką? Mieszkańcy znów mogą składać uwagi

REKLAMA
Inwestor zmienił preferowany wariant przebiegu południowego odcinka WOW. – Mieszkańcy nie zostawią tej sprawy i władze mogą spodziewać się zaostrzenia protestów – zapowiada osiedlowy radny.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska poinformował 26 kwietnia o otrzymaniu raportu o oddziaływaniu na środowisko w sprawie planowanej inwestycji drogowej. Inwestor przygotował go, biorąc pod uwagę wnioski zgłoszone podczas listopadowych konsultacji. Jako preferowany wskazał wariant omijający Wysoką, oznaczony literą "W" (zamiast wariantu "P", przyjętego w planach miejscowych). RDOŚ zwrócił się wczoraj do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o opinię przed wydaniem decyzji.
Długość odcinka zgodnie z wariantem "W" wynosi ok. 6,5 km. Rozpoczynałby się w rejonie węzła A4 Bielany Wrocławskie – al. Karkonoska. Przebiegałby przez ogródki działkowe, tereny kolejowe i pola uprawne. Za wiaduktem minąłby od południowej strony zabudowę przy ulicy Niebieskiej. Ominąłby osiedle przy ul. Radosnej w Wysokiej i przeszedł mostem nad rzeką Ślęza, krzyżując się z ul. Radosną/Pszenną. Przeciąłby ul. Lipową, tereny rolne w obrębie Wysokiej, aż do ul. Wrocławskiej. Za terenami rolnymi w Radomierzycach i Żernikach Wrocławskich wpiąłby się w istniejące rondo.
RDOŚ ogłosił tego samego dnia przystąpienie do udziału społeczeństwa w postępowaniu. Mieszkańcy mogą od 27 kwietnia do 17 maja zapoznać się z dokumentacją, a także zgłaszać uwagi i wnioski.
Materiały inwestora

"Możemy być rozczarowani"

Rozwlekanie tej sprawy w czasie szkodzi mieszkańcom zarówno południowych osiedli Wrocławia, jak i Wysokiej. Oni także wystąpili do urzędu marszałkowskiego z prośbą o jak najszybsze wykonanie obwodnicy w wariancie ustalonym w planach miejscowych – zauważa Sebastian Wilk, przewodniczący zarządu osiedla Ołtaszyn.
W petycji z grudnia 2016 roku protestowali przeciwko zmianie zaplanowanego przebiegu trasy, oczekując realizacji WOW w wariancie "P". Urzędnicy pozytywnie rozpatrzyli dokument 6 kwietnia 2017 roku.
Inne przebiegi trasy analizowaliśmy już wcześniej i okazały się niewykonalne z różnych względów. Ponadto odsuwanie obwodnicy od Wrocławia sprawi, że przestanie być funkcjonalna – ocenia Sebastian Wilk.
Zwraca też uwagę, że mieszkańcy Wysokiej nie powinni zakładać, że w miejsce planowanego fragmentu WOW powstanie park. W jego opinii będzie tamtędy przebiegać droga osiedlowa, a deweloperzy ponownie zainteresują się wolnymi terenami pod budowę kolejnych setek mieszkań i domów.
Możemy być rozczarowani postawą wszystkich urzędników odpowiedzialnych za realizację obwodnicy – od magistratu, przez urząd marszałkowski aż po wojewodę. Mieszkańcy nie zostawią tej sprawy i władze mogą spodziewać się zaostrzenia protestów. Będziemy też o tym pamiętać, idąc do urn wyborczych – mówi przewodniczący zarządu osiedla Ołtaszyn.

Fragment południowego odcinka gotowy w 2020 roku

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła 17 kwietnia przetarg na budowę w formule "zaprojektuj i wybuduj" odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego, do ronda w Żernikach Wrocławskich i dalej do granicy Wrocławia przy ul. Buforowej. Termin składania ofert mija 8 czerwca. Wykonawca będzie miał czas na realizację zadania do 30 października 2020 roku.
Wymieniony fragment trasy będzie stanowił przedłużenie gotowej już trzynastokilometrowej drogi łączącej rondo w Żernikach Wrocławskich z tym w Siechnicach, a także realizowanego dziesięciokilometrowego odcinka od ronda na drodze wojewódzkiej nr 455 do łącznika Obwodnicy Autostradowej Wrocławia.
Planowany odcinek skomunikuje ul. Grota-Roweckiego z rondem w Żernikach na drodze 395 oraz ul. Buforową. Odcinek ten stanowić będzie kolejny etap budowy całego ciągu komunikacyjnego Bielany-Łany-Długołęka. Do zakończenia inwestycji pozostanie dalsza część ciągu komunikacyjnego od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła Bielany Wrocławskie przy al. Karkonoskiej – czytamy w ogłoszeniu przetargowym.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Osiedle Safrano w Krakowie zaoferuje ekologiczne rozwiązania
Rusza przedsprzedaż kolejnego projektu Cordii w Krakowie. Osiedle Safrano to dwa eleganckie, minimal...
Amerykańska firma z branży finansowej otworzyła swoje biuro w Warszawie
Amerykański miliarder i trader Steve Cohen inwestuje w Polsce. Należąca do niego organizacja Po...
Amazon zatrudnił ostatecznie w Gliwicach nie tysiąc, a aż 2000 pracowników
Ponad 2000 osób znalazło dotychczas pracę w otwartym rok temu w Gliwicach Centrum Logistyki E-Commer...
Duża niemiecka sieć drogerii stawia na Wrocław. Ulokuje tu swoją polską centralę
Nowa, zagraniczna sieć sklepów drogeryjnych Dm-drogerie markt GmbH wchodzi do Polski. Na swoją centr...
Zostań wystawcą Targów Kielce i zdobądź nawet 800 tys. zł
Dofinansowanie do udziału m.in. w międzynarodowych przedsięwzięciach targowo-wystawienniczych mikro,...
Postępują prace przy rewitalizacji Fabryki Norblina ArtN [FILM]
Grupa Capital Park realizuje swoją flagową, wielofunkcyjną inwestycję rozrywkowo-usługowo-biurową Ar...
18 firm zgłosiło się do przetargu na budowę terminalu cargo na lotnisku Kraków-Balice
Poznaliśmy oferty firm zainteresowanych budową nowego terminalu cargo, jaki ma powstać na lotnisku K...
W Łodzi przybędzie 350 nowych miejsc pracy dzięki inwestycji niemieckiej firmy Wella
Niemiecka firma Wella, zajmująca się produkcją kosmetyków do pielęgnacji włosów wybrała Polskę na sw...
Gdynia: Nowy Publiczny Terminal Promowy prawie gotowy
W czerwcu zakończona zostanie inwestycja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – nowy Publiczny Termin...
W Warszawie trwa przebudowa Placu Pięciu Rogów [FILM]
W Warszawie trwa rewitalizacja placu u zbiegu ulic Brackiej, Chmielnej, Kruczej, Zgoda i Szpitalnej,...