Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity na Dworcu Centralnym gotowe na przyjęcie podróżnych. Inwestycja warta ponad 2,6 mln zł poprawi komfort podróżnych i usprawni ich obsługę.
Przebudowa Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym w Warszawie dobiegła końca. Prace objęły gruntowną przebudowę pomieszczeń COK, w tym zmianę wyposażenia wnętrz oraz kompleksową wymianę klimatyzacji oraz instalacji wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, elektrycznej, teleinformatycznej i systemów bezpieczeństwa. Zakończona inwestycja pozytywnie wpłynie na komfort pasażerów oraz standard obsługi. Przebudowa zapewni także lepsze warunki pracownikom COK.
– Sukcesywnie rozwijamy infrastrukturę dworcową, aby coraz bardziej poprawiać jakość i szybkość obsługi pasażerów. Centrum Obsługi Klienta w nowej odsłonie to miejsce, które pozwala na zapewnienie wysokiego standardu obsługi podróżnych. Jako Grupie PKP zależy nam na tym, aby zapewnić pasażerom oczekiwaną przez nich jakość na każdym etapie podróży, od planowania, poprzez przyjście lub dojazd na dworzec, wejście do pociągu i przejazd do miejsca docelowego. Właśnie tak postrzegamy nowoczesną kolej – mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu PKP S.A.
Prace budowlane wykonała firma TB.INVEST Tomasz Brzeziński, a koszt przebudowy COK wyniósł ponad 2,6 mln zł. Dokumentacja projektowa została opracowana przez firmę Z.P.I. Kontrapunkt V-Projekt z Krakowa.
– Przebudowa Centrum Obsługi Klienta to ważna inwestycja podnosząca komfort naszych pasażerów, którzy teraz będą obsługiwani na jeszcze wyższym poziomie. Rozwój infrastruktury na wszystkich etapach podróży to jeden z filarów naszej strategii. Dzięki temu klienci coraz chętniej korzystają z kolei – mówi Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.
Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym w Warszawie to jedna z pięciu placówek tego typu w kraju. Podróżni mogą z nich skorzystać również na dworcach we Wrocławiu, Krakowie i Katowicach, a także przy dworcu Warszawa Zachodnia w budynku West Station. Podobna inwestycja jest również realizowana w Gdańsku. W Centrach Obsługi, poza nabyciem biletu na przejazd, podróżni mogą uzyskać również niezbędne informacje na temat oferty PKP Intercity, czy zgłosić potrzebę zapewnienia asysty osobie z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji pasażerów zainstalowane zostały także gniazdka elektryczne.
Inwestycja zrealizowana została pod nadzorem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który zadbał o zachowanie walorów zabytkowych pomieszczeń Dworca Centralnego im. Stanisława Moniuszki, przy jednoczesnym zastosowaniu nowoczesnych standardów obsługi pasażerskiej.
Źródło: PKP S.A.