źródło: GDDKiA

Złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Głogowa w ciągu DK12

Orzech
W miniony czwartek, tj. 17 czerwca br. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) we Wrocławiu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) budowie obwodnicy Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12.
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do RDOŚ, GDDKiA wskazała jako preferowany wariant PN4 do dalszej realizacji, natomiast alternatywnie wskazano wariant PN5
DŚU jest niezbędna do realizacji inwestycji, ponieważ wskaże przebieg obwodnicy Głogowa przeznaczony do dalszych prac projektowych. Wydanie decyzji da również możliwość ogłoszenia przetargu na wyłonienie wykonawcy robót w systemie projektuj i buduj. Jest także konieczna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Wybrany wariant PN4 zaznaczony jest na mapie ciemnobrązowym kolorem.
GDDKiA
Do wniosków o wydanie DŚU został dołączony raport o oddziaływaniu przedmiotowej inwestycji na środowisko. W raporcie dokonano szczegółowych prognoz oddziaływania budowy obwodnicy Głogowa w zakresie hałasu, jakości powietrza i wód oraz wpływu na inne komponenty środowiska (rośliny, zwierzęta, klimat, krajobraz, zdrowie i życie ludzkie).
Na podstawie wymienionych wyżej analiz wskazane zostały działania minimalizujące i kompensujące wpływ inwestycji na środowisko. Określona została m.in. lokalizacja i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony wód, nasadzeń zieleni, zakres nadzoru przyrodniczego itp. Każda osoba zainteresowana tymi kwestiami będzie miała możliwość zapoznania się z raportem na etapie procedury z udziałem społeczeństwa, co w założeniu ma nastąpić w tym roku. Na podstawie zgromadzonych materiałów i analiz RDOŚ wskaże przebieg przyszłej trasy przeznaczony do dalszych prac projektowych oraz określi dla niego środowiskowe uwarunkowania m.in. w zakresie lokalizacji i parametrów zabezpieczeń akustycznych oraz przejść dla zwierząt.
Źródło: GDDKiA