fot. investphoto.pl

Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelcz

Mariusz Bartodziej
Najtańsza oferta na przebudowę 21-kilometrowego odcinka wynosiła ponad 90 mln zł. Przekroczyła budżet inwestora o 25 mln zł. Mimo to konsorcjum spółek ETF wykona prace, a pociągi dojadą do Jelcza Miłoszyc w przyszłym roku.
Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły 2 października obie części przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej i rewitalizację linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice.
Do realizacji części A (kolejowej) zgłosiło się ośmiu chętnych, jednak inwestor odrzucił pięciu z nich. Wszyscy zapewnili pięcioletnią gwarancję. Najtańsza zaakceptowana propozycja, złożona przez konsorcjum firm ETF Polska Sp. z o.o. i ETF S.A.S., wyniosła 92 mln 330 tys. zł brutto. Konsorcjum spółek Track Tec Construction Sp. z o.o. oraz Infrakol Sp z o.o. Sp. k. oczekiwało 98 mln 39 tys. zł, a firma Alusta S.A. – 105 mln 6 tys. zł. Inwestor chciał przeznaczyć na ten cel 67 mln 201 tys. zł, ale zdecydował się wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Cześć C (infrastruktura w rejonie przystanków na terenie gminy Czernica) chciało zrealizować wyłącznie konsorcjum firm Track Tec Construction oraz Infrakol. Zaoferowało wykonanie zadania za 2 mln 131 tys. zł brutto, przy czym PKP PLK, w imieniu gminy Czernica, zamierzały wydać 1 mln 417 tys. zł. Mimo to podpiszą umowę z tym wykonawcą.
W obu przypadkach wykonawcy będą mieć czas do 30 września 2019 roku, by zakończyć inwestycje.

Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h

Część A obejmuje m.in. wymianę na modernizowanym odcinku nawierzchni, urządzeń telekomunikacyjnych oraz elementów sieci trakcyjnej, przystosowanie peronów do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się i budowę nowej mijanki, posiadającej dwa tory główne i dwie krawędzie peronowe. Inwestycja pozwoli pociągom pasażerskim jeździć z prędkością minimum 100 km/h, a maksymalnie 120 km/h. Wykonawca opracuje wpierw dokumentację projektową.
W przypadku części C, w zakresie gminy Czernica, zwycięska firma zajmie się utworzeniem infrastruktury w rejonie przystanków osobowych w Chrząstawie, Nadolicach Wielkich, Nadolicach Małych oraz w Dobrzykowicach Wrocławskich. Wybuduje parkingi na 20 miejsc postojowych (w Dobrzykowicach Wrocławskich na 30) wraz z dojściami do peronów i skomunikowaniem z obecnym układem drogowym, a także wiaty rowerowe.
Projekt jest realizowany z unijnym dofinansowaniem, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Wrocławski magistrat zadba o infrastrukturę w mieście

Wrocławski magistrat ułatwi mieszkańcom wschodnich osiedli korzystanie z trzech przystanków osobowych w ramach modernizowanej linii. Powstaną nowe drogi, chodniki, a nawet parking. O szczegółach pisaliśmy we wrześniu. Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. wyznaczyły termin składania ofert na 1 października, ale wydłużyły go o tydzień.
Będzie połączenie do Sobótki
Rewitalizacji doczeka się także linia kolejowa nr 285. PKP PLK szukają wykonawcy, który wyremontuje odcinek z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. O szczegółach pisaliśmy dzisiaj.