Kolejny światowy gigant mocno stawia na stolicę Małopolski. Tym razem jest to amerykańska firma technologiczna Cisco, jedna z największych światowych firm działających w branży.
Globalne centrum usług amerykańskiej firmy technologicznej Cisco w Krakowie, które obchodzi 10-lecie działalności, zapowiedziało, że chce umocnić swoją pozycję jako strategicznego oddziału firmy i planuje dalszy rozwój w Krakowie polegający na zwiększaniu zatrudnienia. W najbliższych miesiącach planuje rekrutację 200-300 nowych specjalistów.
Krakowski zespół Cisco urósł w ciągu 10 lat z 80 osób do ponad 2,4 tys. pracowników.
Cisco Global Services Center w Krakowie zajmuje się świadczeniem usług technologicznych i biznesowych klientom, partnerom i pracownikom Cisco w ramach różnych działów, włączając w to badania zachowań klientów (Customer Experience), finanse i operacje. Oddział w Krakowie jest głównym hubem usług Customer Experience (CX) w regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA).
– Dzięki temu, że ponad 70 proc. wszystkich krakowskich pracowników należy do zespołu CX, Cisco Kraków jest największym ośrodkiem inżynierów Cisco w Europie – poinformował Thimaya Subaiya, wiceprezes i dyrektor generalny Global Customer Experience w Cisco.
W Krakowie znajduje się jedyne w tym regionie Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC) i Centrum Operacji Sieciowych (NOC) Cisco. W stolicy Małopolski znajduje się także zespół 350 specjalistów zajmujących różne stanowiska związane z cyberbezpieczeństwem.
Warto też podkreślić, że Cisco Kraków cieszy się opinią bardzo dobrego pracodawcy. W rankingach "Great Place to Work in Poland" Cisco zajmowało pierwsze miejsce w 2018, 2019 oraz 2020 roku. Centrum Cisco w Krakowie znajduje się w kompleksie biurowym Enterprise Park przy ul. Powstańców Wielkopolskich 13c.