Modernizacja dworca w Legnicy na półmetku!

Modernizacja dworca w Legnicy na półmetku!

dolnośląskie
REKLAMA

Od dziś (27.06.) obsługa podróżnych została przeniesiona do wyremontowanej części holu dworca w Legnicy. Dzięki temu podróżni mogą zobaczyć pierwsze efekty modernizacji dworca.

 

Hol kasowy dworca w Legnicy odzyskał dawny blask. Renowacji zostały poddane historyczne okienka kas biletowych z blatami, płytki ceramiczne na ścianach i zabytkowy strop. W holu zamontowano całkowicie nowe oświetlenie, w tym m. in. nawiązujące do historycznych żyrandole. Na nowo została ułożona posadzka, pod którą zamontowano ogrzewanie podłogowe. Przebudowano pomieszczenie kas biletowych, w których zamontowano szklane boksy i klimatyzację. W udostępnionej po modernizacji części dworca podróżni znajdą kasy biletowe Kolei Dolnośląskich oraz poczekalnię i nowo wybudowane toalety.

 

Przeniesienie obsługi podróżnych do odnowionej części holu wiąże się ze zmianą organizacji ruchu. Do holu dworca wejdziemy przez wejście boczne od strony budynku poczty, a z holu na perony specjalnie wytyczonym przejściem.

REKLAMA

 

Dzięki otwarciu holu kasowego wykonawca może rozpocząć intensywne prace w części, przez którą dotychczas odbywał się ruch podróżnych. Na placu budowy pracuje obecnie stu budowlańców. W pomieszczeniach dawnej poczekalni i restauracji trwa renowacja zabytkowych stropów. Podobny zabieg przechodzą historyczne drzwi zewnętrzne i płytki ceramiczne w pomieszczeniu dawnej restauracji. Wykonywanie są tynki wewnętrzne. Budowlańcy zakończyli budowę nowych żelbetowych stropów, klatek schodowych i szybu windowego. Dawny blask odzyskuje również elewacja od strony budynku poczty. Trwają tam prace tynkarskie i malarskie. Prace renowacyjne są prowadzone również na elewacji od strony peronów. Kontynuowana jest wymiana stolarki okiennej oraz instalacji elektrycznej i wentylacyjnej.

 

Modernizacja dworca w Legnicy rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku, a zakończy się do końca I kwartału 2014 roku. Jej głównym celem jest poprawa estetyki i wyglądu budynku oraz komfortu i bezpieczeństwa podróżnych. Koszt inwestycji to prawie 13,5 miliona złotych. Jest ona finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA