Nowa wielka fabryka Daimlera w Jaworze zwiększy eksport silników z Polski

Nowa wielka fabryka Daimlera w Jaworze zwiększy eksport silników z Polski

Dolny Śląsk
Orzech
Orzech
REKLAMA
Planowane na 2019 rok uruchomienie produkcji silników w fabryce Daimlera, która ma powstać w Jaworze, znacząco zwiększy potencjał eksportowy branży motoryzacyjnej w Polsce.
Supernowoczesne silniki do Mercedesów będą co prawda pierwszą produkcją segmentu premium w Polsce, ale fabryk silników mamy już klika. To zakłady General Motors Manufacturing Poland w Tychach produkujące dla Opla, fabryka w Jelczu-Laskowicach należąca do Toyoty, zakłady w Wałbrzychu dostarczające silniki miejskich  modeli Toyoty, Citroena i Peugeota oraz znajdująca się w Polkowicach fabryka silników należąca do koncernu Volkswagen. 
Według danych branżowej firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl, w 2015 roku wartość eksportu silników wysokoprężnych (benzynowe liczone są razem z częściami i komponentami do produkcji aut) produkowanych w polskich fabrykach przekroczyła 2 mld euro.
Silniki produkowane w polskich fabrykach zagranicznych koncernów cieszą się dobrą opinią u producentów samochodów. 
REKLAMA
Zdaniem Pawła Gosa, szefa firmy Exact Systems kontrolującej jakość produkcji w branży motoryzacyjnej, Daimler ostatecznie wybrał Polskę i Jawor na miejsce budowy swojej najnowszej fabryki silników dla Mercedesa głównie dzięki wykwalifikowanej kadrze pracowniczej i niższym kosztom zatrudnienia i logistyki. W porównaniu do Niemiec są średnio trzy razy niższe. 
 Określenie, że Polska jest tylko tańsza ze względu na płace pracowników byłaby jednak mylna, gdyż do naszego kraju dużo lepiej odnosi się określenie: „best-cost country", gdyż zapewniamy najlepszą relację ceny do jakości – podkreśla Gos.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA