Fiaskiem zakończył się drugi przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej rozbudowy ulicy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Lipskiej, o długości 1,3 km. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła kolejny.
Inwestor poinformował 8 grudnia o unieważnieniu drugiego postępowania w sprawie wyłonienia wykonawcy aktualizacji projektu remontu Osobowickiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła wrocławska firma Biprogeo-Projekt Sp. z o.o. Zaoferowała 747 409,50 zł brutto. Zamawiający planuje wydać 689 680,26 zł, z czego 450 tys. zł wyłoży gmina Wrocław. Resztę środków dostarczy Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
W ten sam dzień Wrocławskie Inwestycje ogłosiły trzeci przetarg na dokumentację dla tego zadania. Otwarcie ofert wyznaczono na 18 grudnia.
– Jakbyśmy nie widzieli szansy na jego rozstrzygnięcie, to byśmy nie ogłaszali postępowania. Oczywiście zawsze jest ono obarczone jakimś ryzykiem. Inwestorzy oczekują, że oferta zmieści się w przeznaczonym budżecie – mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Inwestycja gotowa w 2019 roku
Zamawiający unieważnił 22 listopada pierwszy przetarg. Najkorzystniejszą ofertę złożyła wówczas firma Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. Chciała otrzymać za realizację o ponad 130 tys. zł więcej, niż inwestorzy przewidują.
Dwa dni później Wrocławskie Inwestycje postanowiły ponownie znaleźć wykonawcę zadania. Termin składania propozycji minął 4 grudnia. Znów okazały się zbyt wysokie.
REKLAMA
Projekt rozbudowy ul. Osobowickiej przygotowało już w 2010 roku konsorcjum firm Elektrotim S.A. oraz Drosystem Sp. z o.o. Wówczas prezydent wydał decyzję środowiskową, a trzy lata później inwestor otrzymał zgodę na realizację inwestycji drogowej. Teraz należy zaktualizować dokumentację.
– W pierwszej połowie przyszłego roku chcemy zakończyć etap projektowania, a w drugiej przystąpić do realizacji zadania. Pracę potrwają na pewno do 2019 roku, ale o szczegółach będziemy mogli informować, gdy dokumentacja będzie gotowa – wyjaśnia Marek Szempliński.
Co się zmieni?
Inwestycja obejmie m.in. remont układu torowego, trakcji tramwajowej i częściowy pętli wraz z powstaniem na przystankach tablic Dynamicznej Informacji Przystankowej, rozbudowę kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej i odtworzenie nawierzchni. Jezdnia zostanie zwężona do szerokości sześciu metrów, dzięki czemu ma powstać więcej miejsc postojowych, w szczególności w pobliżu obiektów użyteczności publicznej.
Po obu stronach ulicy będzie chodnik, do tego po północnej zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa, która w kilku miejscach powiąże się z istniejącym ciągiem na wale przeciwpowodziowym. Pas zieleni w formie szpaleru drzew będzie miał co najmniej trzy metry szerokości. Plan zakłada też budowę nowego oświetlenia drogowego i przystankowego.
Przejścia dla pieszych powstaną w obszarze pętli tramwajowej, przez Osobowicką w pobliżu numerów 79, 89, 107, 113, 127, 134 i 144 oraz wraz z przejazdami rowerowymi przez wloty ulic Lipskiej, Żywopłotowej, Ostrowskiej, Ostrzeszowskiej, Krotoszyńskiej i pl. Wyzwolenia. Na placu powstaną nowe chodniki, miejsca postojowe i więcej zieleni. W tej sprawie szczegóły będą konsultowane z Radą Osiedla.
Inwestycja przewiduje również realizację ogrodzonego i oświetlonego parkingu typu Park&Ride. Postój dla rowerów zostanie zachowany, ewentualnie zmieni swoją lokalizację.