Warszawa inwestuje w Wisłę: Podpisano umowę

Warszawa inwestuje w Wisłę: Podpisano umowę

Warszawa
RynekInfrastruktury
RynekInfrastruktury
REKLAMA

Umowę na dofinansowanie projektu „Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy” podpisali dzisiaj w Warszawie Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, oraz Rafał Szmydtke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wartość całkowita projektu to ok. 77 mln zł.

Projekt „Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy „Pedałuj i płyń” – etap I” obejmuje modernizację i przebudowę lewobrzeżnego bulwaru Wisły, budowę zespołu fontann multimedialnych, budowę szlaku rowerowego, wyposażenie plaż miejskich oraz rewitalizację Portu Czerniakowskiego. Przy okazji realizacji projektu zmodernizowana i przebudowana zostanie lewobrzeżna strona Wisły na odcinku od wysokości ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

 

- Kiedy zaczęliśmy robić odkrywki na schodach, znajdujących się na lewym brzegu, okazało się, że ich stan jest opłakany. Remont tych bulwarów jest niezbędny nie tylko, aby poprawić estetykę brzegu, ale także, aby zabezpieczyć ten brzeg od naporu wody. Tamy poprzeczne, które są zbudowane od strony praskiej, czyli tzw. ostrogi, powodują, że nurt jest przesunięty na lewy brzeg, który musimy odpowiednio zabezpieczyć przed naporem wody - powiedział w rozmowie z Rynkiem Infrastruktury wiceprezydent Michał Olszewski.

 

Przewidziano budowę promenady, wzdłuż której nabrzeże Wisły zostanie przebudowane i wyposażone w taki sposób, by umożliwić cumowanie. Nabrzeża zostaną uzbrojone w podstawowe media, umożliwiające zaopatrzenie jednostek w elektryczność, wodę i odprowadzanie ścieków. Ponadto przebudowane będą w sposób umożliwiający zjazd rowerami i wózkami osób niepełnosprawnych na pomosty i statki.

REKLAMA

 

Wzdłuż całego przebudowywanego odcinka bulwaru prowadzona będzie szeroka, integrowana z ruchem pieszym, droga rowerowa. Dla łatwiejszego poruszania się, na wysokości Zamku Królewskiego oraz ulicy Boleść przebudowane zostaną dwa przejścia podziemne. Na tym odcinku bulwaru znajdować się będą 2 przystanki tramwaju wodnego, a także 1 przystań pływająca na wysokości Gnojnej Góry.

 

Dotacje do projektu „Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy” w ramach PO Innowacyjna Gospodarka obejmują 17,85 mln zł. Źródło dofinansowania to Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA