Trwa przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej, która będzie przebiegać przez wrocławskie Popowice. Do przetargu stanęły cztery firmy. Jakie proponują ceny?
Przypomnijmy, przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Długiej, Starogroblowej i Popowickiej, spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła w listopadzie zeszłego roku.
Przypomnijmy, przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Długiej, Starogroblowej i Popowickiej, spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła w listopadzie zeszłego roku.
We wtorek 6 lutego urzędnicy otworzyli oferty. Do postępowania zgłosiło się czterech zainteresowanych. To firmy: Trakcja PRKiI (z ofertą opiewającą na ponad 303,5 mln zł), Budimex (ponad 288,8 mln zł), ZUE (ponad 275,6 mln zł) i Przedsiębiostwo Usług Technicznych Intercor (ponad 237,8 mln zł).
Dodajmy, że wszystkie oferty znacznie przewyższają kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji (ponad 182,1 mln zł).
UM Wrocławia
Którędy pojedzie tramwaj?
Nowa linia tramwajowa będzie przebiegała od skrzyżowania ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej przez most Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką.
REKLAMA
– Przebudowany zostanie cały ten ciąg ulic. Torowisko poprowadzone będzie między jezdniami do wiaduktu kolejowego przy Długiej, za nim będzie przebiegało po północnej stronie drogi. Największe wyzwania tego projektu to przebudowa wiaduktu kolejowego przy Długiej (wiadukt na Starogroblowej już jest przygotowany pod nową inwestycję) oraz budowa na Długiej zintegrowanego przystanku kolejowo-tramwajowego – wyliczają w magistracie.
Jak podkreśla prezydent Wrocławia, nowa linia tramwajowa zupełnie zmieni układ komunikacyjny tej części miasta, odciąży także ul. Legnicką poprawiając jakość podróżowania.
– Specyfiką tej trasy będzie połączenie z liniami kolejowymi poprzez 2 zintegrowane węzły przesiadkowe – tłumaczy Rafał Dutkiewicz.
– Specyfiką tej trasy będzie połączenie z liniami kolejowymi poprzez 2 zintegrowane węzły przesiadkowe – tłumaczy Rafał Dutkiewicz.
W ramach całego przedsięwzięcia powstanie 9 nowych nowych przystanków i 2 węzły przesiadkowe, a także 5,4 km nowych i przebudowanych dróg, 17 przebudowanych skrzyżowań oraz 5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych.
– Linia tramwajowa przez Popowice będzie spełniała 2 ważne aspekty. Po pierwsze pozwoli na zwiększenie dostępności linii tramwajowych dla mieszkańców Popowic i Szczepina, a po drugie poprawi system komunikacyjny nie tylko tramwajowy, ale także drogowy uzupełniony o ścieżki rowerowe – podkreśla Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności.
Jak tłumaczą w magistracie, po pierwszej inwentaryzacji na etapie planowania projektu wiele drzew zakwalifikowano do wycinki.
– Jednakże dzięki staraniom Departamentu Zrównoważonego Rozwoju udało się zmniejszyć tę liczbę do około 200 drzew. Przy współpracy z Radą Osiedla zrekompensujemy ten ubytek i posadzimy 400 nowych drzew. Warto też wspomnieć, że cześć torowiska będzie zielona, podobnie jak na torowisku na Kozanów – zaznaczają urzędnicy.
Zakończenie inwestycji planowane jest na końcówkę 2019 roku.
Zakończenie inwestycji planowane jest na końcówkę 2019 roku.