Linia oznaczona numerem 70 w obu kierunkach na trasie Zajezdnia Gaj - Dw. Główny - pl. Legionów - pl. Jana Pawła II - Dw. Nadodrze - pl. Grunwaldzki - pl. Wróblewskiego.
Tramwaje linii 9 zostaną skierowane objazdem od Dworca Głównego PKP przez ulicę Piłsudskiego, pl. Legionów, ul. Sądową, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do pl. Dominikańskiego. Autobusy nocne linii 240 i 250 będą kursowały objazdem przez ulicę Podwale i Dworcową (linia 240), Dąbrowskiego i Krasińskiego (linia 250).
Dla zamkniętego odcinka drogi krajowej nr 8 zostaje wytyczony objazd dla pojazdów do 9 ton. Od pl. Wróblewskiego do skrzyżowania Kościuszki z Pułaskiego przez ulice Traugutta, Mierniczą, Komuny Paryskiej, Prądzyńskiego i Kościuszki. W przeciwnym kierunku przez Kościuszki, Prądzyńskiego i Traugutta.
Uwaga na znaki drogowe - spora część trasy objazdu zostaje objęta bezwzględnym zakazem parkowania, następuje zmiana pierwszeństwa ruchu.
Na trasie objazd przewidywane jest pierwszeństwo przejazdu na każdym ze skrzyżowań z wyjątkiem skrzyżowania Prądzyńskiego-Traugutta, gdzie sprawną komunikację ma zapewnić sygnalizacja świetlna.
Przecięcie zamkniętego odcinka Pułaskiego możliwe będzie poza ulicami Traugutta i Kościuszki, także ul. Komuny Paryskiej w kierunku do centrum.
Na ulicach przyległych do Pułaskiego, z których zamknięty będzie wyjazd zostaje wprowadzony ruch dwukierunkowy: Hauke-Bosaka, Worcela i Kniaziewicza. W związku z powyższym także na nich zostanie wprowadzony zakaz parkowania oraz zdemontowane zostaną azyle uspokajające ruch.
REKLAMA
Mieszkańcy ulic Hauke-Bosaka, Worcela, Komuny Paryskiej od ul. Pułaskiego do ul. Krasińskiego i ul. Kniaziewicza na czas zamknięcia ul. Pułaskiego będą mogli dojeżdżać do swoich posesji przez ul. Komuny Paryskiej lub od ul. Krasińskiego.
Dojazd do posesji przyległych do placu budowy w porozumieniu z Wykonawcą, który winien uwzględnić potrzeby komunikacyjne mieszkańców.
Przebudowę Pułaskiego, między ul. Kościuszki a pl. Wróblewskiego (razem ze skrzyżowaniami z tymi ulicami) za 17,8 mln zł zrealizuje Skanska:
- Chcemy jak najwięcej zrobić przed zimą, żeby wiosną nie było kłopotów z dotrzymaniem terminów - mówi Bogdan Rytwiński dyrektor Oddziału Budownictwa Drogowo-Mostowego Skanska we Wrocławiu.
Podczas prac jezdnia zostanie wyremontowana w obecnych krawężnikach (bez poszerzania), po zachodniej stronie pojawi się torowisko, droga rowerowa oraz ponad 50 miejsc parkingowych.
Autor: Bartłomiej Knapik