Start na piątkę! Dokładnie o godz. 5:55 z nowego terminalu wrocławskiego lotniska wystartował historyczny, pierwszy samolot. Pasażerowie, którzy zainaugurowali funkcjonowanie nowoczesnego obiektu, odlecieli do Warszawy. 10 minut później w pierwszą międzynarodową trasę odleciał samolot do Londynu.
Pasażer numer 1 w nowym terminalu zjawił się po godz. 4. Niespełna dwie godziny później w górę wzbił się samolot, który jako pierwszy zabrał podróżnych z nowego obiektu.
11 marca 2012 roku o godz. 5.55 nad ranem lot numer LO 3850 oficjalnie rozpoczął nową erę podróżowania z Wrocławia. W inauguracyjną podróż odleciało 55 pasażerów. Samolot do Warszawy zapoczątkował loty krajowe, a 10 minut później nowy terminal po raz pierwszy stał się łącznikiem między Wrocławiem a Europą. O godz. 6.05 lot numer W6 1801 wystartował w kierunku lotniska Londyn-Luton.
- To jeden z najważniejszych momentów w historii wrocławskiego portu - przyznał Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Historyczna chwila miała również miejsce kilka minut przed północą w sobotę. O 23.45 na starym terminalu wylądował samolot z Warszawy. Pasażerowie lotu numer LO 3849 byli ostatnimi, którzy zostali odprawieni w wybudowanym w 1992 roku obiekcie.
- Coś się kończy, coś zaczyna. Wysłużony terminal swoje miejsce w historii Wrocławia będzie miał już zawsze, ale po 20 latach przechodzi na zasłużoną emeryturę. Od tej pory będzie działał na mniejszą skalę, np. jako lotnisko dla prywatnych maszyn - zaznacza Dariusz Kuś.
Zastępuje go cztery razy większy terminal, który już pierwszego dnia ma okazję porządnie się wykazać. Do końca dnia w nowym obiekcie zostaną przeprowadzone w sumie 52 operacje lotnicze. Szacuje się, że pierwszego dnia funkcjonowania z nowoczesnego terminalu skorzysta ponad 4 tysiące pasażerów. Na dokładnie 89 dni przed rozpoczęciem mistrzostw Europy w piłce nożnej nowy obiekt we Wrocławiu został pierwszym uruchomionym terminalem spośród wszystkich przebudowywanych w Polsce pod kątem Euro.
330 tys. m3 kubatury czyni go największym regionalnym terminalem w Polsce. Jako jedyny w tym gronie będzie też korzystał ze specjalnych rękawów umożliwiających bezpośrednie wejście z obiektu na pokład samolotu. Nowy terminal jest gotowy na przyjęcie ponad 3,5 milionów pasażerów w ciągu roku, czyli dwa razy więcej niż obecnie. Jego przepustowość powiększy się do 7 milionów rocznie po dalszej przebudowie.
Pasażerowie mają do dyspozycji 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, 8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa i 12 bramek w strefie dla odlatujących. Mogą również korzystać z ok. 4,5 tys. mkw. powierzchni komercyjnej.