DODAJ

Remont Osobowickiej – do trzech razy sztuka

Drogi i mosty / Wrocław
Remont Osobowickiej – do
Mariusz Bartodziej
2017-12-13 09:13:31
Fiaskiem zakończył się drugi przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej rozbudowy ulicy Osobowickiej na odcinku od obwodnicy śródmiejskiej do ul. Lipskiej, o długości 1,3 km. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła kolejny.

Inwestor poinformował 8 grudnia o unieważnieniu drugiego postępowania w sprawie wyłonienia wykonawcy aktualizacji projektu remontu Osobowickiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła wrocławska firma Biprogeo-Projekt Sp. z o.o. Zaoferowała 747 409,50 zł brutto. Zamawiający planuje wydać 689 680,26 zł, z czego 450 tys. zł wyłoży gmina Wrocław. Resztę środków dostarczy Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

W ten sam dzień Wrocławskie Inwestycje ogłosiły trzeci przetarg na dokumentację dla tego zadania. Otwarcie ofert wyznaczono na 18 grudnia.

Jakbyśmy nie widzieli szansy na jego rozstrzygnięcie, to byśmy nie ogłaszali postępowania. Oczywiście zawsze jest ono obarczone jakimś ryzykiem. Inwestorzy oczekują, że oferta zmieści się w przeznaczonym budżecie – mówi Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Inwestycja gotowa w 2019 roku


Zamawiający unieważnił 22 listopada pierwszy przetarg. Najkorzystniejszą ofertę złożyła wówczas firma Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. Chciała otrzymać za realizację o ponad 130 tys. zł więcej, niż inwestorzy przewidują.

Dwa dni później Wrocławskie Inwestycje postanowiły ponownie znaleźć wykonawcę zadania. Termin składania propozycji minął 4 grudnia. Znów okazały się zbyt wysokie.

Projekt rozbudowy ul. Osobowickiej przygotowało już w 2010 roku konsorcjum firm Elektrotim S.A. oraz Drosystem Sp. z o.o. Wówczas prezydent wydał decyzję środowiskową, a trzy lata później inwestor otrzymał zgodę na realizację inwestycji drogowej. Teraz należy zaktualizować dokumentację.

W pierwszej połowie przyszłego roku chcemy zakończyć etap projektowania, a w drugiej przystąpić do realizacji zadania. Pracę potrwają na pewno do 2019 roku, ale o szczegółach będziemy mogli informować, gdy dokumentacja będzie gotowa – wyjaśnia Marek Szempliński.

Co się zmieni?

Inwestycja obejmie m.in. remont układu torowego, trakcji tramwajowej i częściowy pętli wraz z powstaniem na przystankach tablic Dynamicznej Informacji Przystankowej, rozbudowę kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej i odtworzenie nawierzchni. Jezdnia zostanie zwężona do szerokości sześciu metrów, dzięki czemu ma powstać więcej miejsc postojowych, w szczególności w pobliżu obiektów użyteczności publicznej.

Po obu stronach ulicy będzie chodnik, do tego po północnej zostanie poprowadzona ścieżka rowerowa, która w kilku miejscach powiąże się z istniejącym ciągiem na wale przeciwpowodziowym. Pas zieleni w formie szpaleru drzew będzie miał co najmniej trzy metry szerokości. Plan zakłada też budowę nowego oświetlenia drogowego i przystankowego.

Przejścia dla pieszych powstaną w obszarze pętli tramwajowej, przez Osobowicką w pobliżu numerów 79, 89, 107, 113, 127, 134 i 144 oraz wraz z przejazdami rowerowymi przez wloty ulic Lipskiej, Żywopłotowej, Ostrowskiej, Ostrzeszowskiej, Krotoszyńskiej i pl. Wyzwolenia. Na placu powstaną nowe chodniki, miejsca postojowe i więcej zieleni. W tej sprawie szczegóły będą konsultowane z Radą Osiedla.

Inwestycja przewiduje również realizację ogrodzonego i oświetlonego parkingu typu Park&Ride. Postój dla rowerów zostanie zachowany, ewentualnie zmieni swoją lokalizację.