DODAJ

Szkieletor przy Kolejowej wreszcie przestanie straszyć. Rusza rozbiórka

Biura / Wrocław
Szkieletor przy Kolejowej wreszcie
Tomasz Matejuk
2016-12-14 13:27:35
Na terenie niedokończonego parkingu przy ulicy Kolejowej pojawił się sprzęt do rozbiórki. A to oznacza, że obiekt najprawdopodobniej wreszcie zostanie rozebrany. W tym miejscu ma powstać nowy biurowiec.

Straszący od kilkunastu lat szkieletor przy ulicy Kolejowej pierwotnie miał być parkingiem wielopoziomowym. Jego budowę rozpoczęła nieistniejąca już firma Wrocławska Jedynka, ale przez problemy finansowe nigdy nie zakończyła inwestycji.

Potem, w okolicach 2010 i 2011 roku, nowy właściciel tego obiektu – firma Progress Inwestycje Jedynka Bis – zapowiadał, że powstanie tam biurowiec Kolejowa Business Point. W 9-piętrowym budynku, oprócz biur, miał znaleźć się także hotel, lokale usługowe i 360 miejsc parkingowych. Te plany też nie zostały zrealizowane.

Jakub Zazula


Od jakiegoś czasu szkieletor ma kolejnego właściciela. To warszawska spółka Nowa Nadzieja. W lutym 2015 roku prezydent Wrocławia udzielił tej spółce pozwolenia na rozbiórkę zespołu budynków przy ulicy Kolejowej 8-10. Teraz pojawił się tam ciężki sprzęt.

Jakub Zazula


Będzie nowy biurowiec?

W listopadzie szkieletorem zainteresowała się wrocławska radna Grażyna Kordel, który wystąpiła z interpelacją do prezydenta Wrocławia w sprawie podjęcia decyzji o zagospodarowaniu lub wyburzeniu tej konstrukcji.

Jej szkielet szpecący okolicę jest widoczny z wielu bardzo uczęszczanych punktów - od ulicy Piłsudskiego, Grabiszyńskiej, Powstańców Śląskich, a przede wszystkim z okien przejeżdżających pociągów. Budowla pokryta jest graffiti, porośnięta samosiejkami i chaszczami – pisała radna.

Jakub Zazula


Jak informuje w odpowiedzi na to pismo Jacek Barski, dyrektor departamentu architektury i rozwoju w magistracie, 1 października 2015 roku na żądanie inwestora zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę budynku biurowo-usługowego z garażem podziemnym i infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu.

– W toku postępowaniu, m.in. pismem z dnia 9 września 2016 roku, prezydent Wrocławia wystąpił do Ministra Infrastruktury i Budownictwa o upoważnienie do udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów warunków technicznych. Do dnia dzisiejszego minister nie udzielił upoważnienia – tłumaczy Jacek Barski.

Jakub Zazula


Barski zapewnia, że rejon, w którym znajduje się ta nieruchomość, zawsze był i jest obszarem traktowanym priorytetowo, ze szczególną atencją i troską.

 Plan miejscowy daje duże możliwości inwestycyjne, ustala szerokie spektrum przeznaczeń, parametrów, natomiast nie określa terminu realizacji inwestycji. Już dziś można zaobserwować podwyższenie jakości przestrzeni i rangi tego rejonu miasta – powstała szkoła muzyczna, a na terenie dawnego targowiska planowany jest obiekt sądu apelacyjnego – dodaje Jacek Barski.