Wszystko wskazywało na to, że od niedzielnego poranka mogliśmy się spodziewać zwężeń i zmian w organizacji ruchu w rejonie remontowanego placu Orląt Lwowskich. Tymczasem urzędnicy, którzy są niezadowoleni z powolnego tempa trwania przebudowy, przesunęli całą operację na kolejny weekend.
W niedzielę, ale dopiero 16 grudnia, rozpocznie się kolejny etap rozbudowy odcinka jezdni pl. Orląt Lwowskich od ul. Nabycińskiej do ul. Podwale. Zamknięty połówkowo zostanie tam odcinek jezdni od ul. Nabycińskiej do Robotniczej.
- Połączenie na tym kierunku zostanie skomunikowane tymczasowym objazdem - Nabycińską prosto do Robotniczej. Ruch wspomoże tymczasowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Nabycińskiej i Robotniczej - informują urzędnicy.
Ważna informacja dla pasażerów komunikacji miejskiej: w głąb ul. Robotniczej przesunięty zostanie przystanek linii 149, 406, 409 i nocnej 249 w kierunku zachodnim.
Z powolnego tempa prac niezadowoleni są urzędnicy. - Chcielibyśmy większego zaangażowania i szerszego frontu robót w tym miejscu, które toczą się bardzo powoli. Drogowcy dotychczas zajmowali się tylko regulacją odwodnienia i poprawianiem krawężników - zaznacza Marek Szempliński z miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje.
Przebudowa placu Orląt Lwowskich i odcinka w stronę ulicy Nabycińskiej ma kosztować ostatecznie 2 mln 890 tys. zł brutto. Pracami zajmuje się firma Ziajka. Roboty mają potrwać pół roku. To oznacza, że do maja 2013 roku kierowcy mogą spodziewać się utrudnień w rejonie dworca Świebodzkiego, bo przebudowana zostanie również sieć podziemna instalacji, które są położone pod powierzchnią jezdni.
Szczegóły organizacji ruchu zastępczego od 8 grudnia:
- Kierunek Braniborska-Podwale poprowadzony będzie objazdem po południowej jezdni, tzw ''starej'', ul. Nabycińskiej w kierunku do Robotniczej i dalej w kierunku do Podwala;
- Kierunek Podwale-Braniborska bez zmian;
- Jadący od Podwala do Robotniczej, zamiast dotychczasowego skrętu w lewo na pl. Orląt Lwowskich, muszą jechać w kierunku Braniborskiej, do skrzyżowania Nabycińska/Braniborska i dalej objazdem do Robotniczej (sygnalizacja na skrzyżowaniu Robotnicza/pl. Orląt Lwowskich będzie wyłączona);
- Ustawiona będzie dodatkowa sygnalizacja na skrzyżowaniu Nabycińska/Robotnicza, zmianie ulegnie także program sygnalizacji na skrzyżowaniu Braniborska/Nabycińska.
Jaki dokładnie będzie zakres prac, które mają potrwać do maja? - Chcemy poszerzyć o około 2 metry pl. Orląt Lwowskich od ul. Nabycińskiej do Podwala, tak żeby miał szerokość 12 metrów i mogły się tam zmieścić cztery pasy. Na kostkę, która się tam znajduje położymy też nakładkę asfaltową - wymienia Elwira Nowak, zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej w Urzędzie Miejskim Wrocławia.