Budowa nowego dworca kolejowego w Koszalinie zatrzymała się. Co dalej? W związku z brakiem porozumienia z dotychczasowym wykonawcą przebudowy dworca kolejowego w Koszalinie, Polskie Koleje Państwowe S.A. – kierując się koniecznością zapewnienia najwyższych standardów realizacji inwestycji publicznych – podjęły strategiczną decyzję o przygotowaniu nowego przetargu na dokończenie robót.
Przyczyny opóźnienia
Główną przyczyną zatrzymania budowy nowego dworca w Koszalinie były poważne błędy w dokumentacji projektowej, grożące katastrofą budowlaną, co zostało stwierdzone we wrześniu 2023 r.
W trakcie realizacji inwestycji stwierdzono, że dokumentacja konstrukcyjna wymagała powtórnego wykonania ze względu na błędne obliczenia dotyczące obciążeń konstrukcji.
W lutym 2024 r. prace zostały wstrzymane, a proces opracowania nowej dokumentacji, jej weryfikacji i uzgodnień z wykonawcą uniemożliwił realizację zadania.
Przedłużające się negocjacje z wykonawcą robót budowlanych, dotyczące zakresu prac, kosztów i harmonogramu, nie przyniosły satysfakcjonującego porozumienia w przewidzianym terminie, co ze względu na roszczenia wykonawcy doprowadziło do decyzji o konieczności rynkowej weryfikacji inwestycji.
Sytuacja i działania
PKP S.A., znając oczekiwania mieszkańców Koszalina, pasażerów kolei oraz samorządu lokalnego, dołoży wszelkich starań, by udostępnić nowoczesny budynek dworcowy jak najszybciej.
Spółka planuje w najbliższym czasie zorganizować spotkanie z władzami Koszalina, aby omówić wspólne działania na rzecz mieszkańców w czasie trwania inwestycji.
Priorytetem jest bezpieczeństwo osób korzystających z obiektu, a także przywrócenie postępu inwestycji w możliwie najkrótszym czasie i transparentna komunikacja z lokalną społecznością.
Polskie Koleje Państwowe S.A. rozpoczęły już działania zmierzające do ogłoszenia nowego przetargu na dokończenie robót – w opracowaniu jest harmonogram i dokumentacja przetargowa.
Równolegle, PKP S.A. dokonuje oceny wszystkich okoliczności towarzyszących realizacji inwestycji. W jej ramach spółka rozważa skorzystanie z przysługujących Zamawiającemu środków prawnych, w tym ewentualnego wystąpienia z roszczeniami odszkodowawczymi wobec podmiotów odpowiedzialnych.
Więcej informacji o tej inwestycji.
WIZUALIZACJE:








![Rynek nieruchomości komercyjnych: polscy inwestorzy za zakupach [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/48/48/77872_100x70.jpg)
![Rośnie wielki kompleks logistyczno-magazynowy Grupy Maspex w Tychach [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/181/53/687029_100x70.jpg)


![Co słychać na budowie S7 Wschodniej Obwodnicy Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta? [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/38/38/77862_100x70.jpg)
![W Ustce powstaje baza operacyjno-serwisowa PGE Baltica [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/37/37/77861_100x70.jpg)
![[Sopot] Sopocki dworzec na nowo](https://investmap.pl/_i/image/167/39/1959_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Dworzec kolejowy dla podróżnych w Świdnicy – budowa Centrum Przesiadkowego trwa](https://investmap.pl/_i/image/35/35/803_100x70.jpg)
![[Poznań] Budowa Poznań Główny City Center wyszła spod ziemi](https://investmap.pl/_i/image/245/117/2037_100x70.jpg)
![[Rzeszów] Czy to koniec marzeń o nowoczesnym centrum komunikacyjnym?](https://investmap.pl/_i/image/67/67/25155_100x70.jpg)
![[Poznań] Drugi etap budowy Poznań City Center](https://investmap.pl/_i/image/42/42/8746_100x70.jpg)


![[Wrocław] Ambitne plany tramwajowe w nowym Studium Wrocławia. Gdzie powstaną torowiska?](https://investmap.pl/_i/image/1/1/32001_100x70.jpg)
![[Gdańsk] Dworzec Gdańsk Główny: Na razie zburzą antresolę, na pełny remont brakuje pieniędzy](https://investmap.pl/_i/image/93/93/2141_100x70.jpg)
![[Warszawa] Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia zyska nowe oblicze i dużego sąsiada](https://investmap.pl/_i/image/154/26/1178_100x70.jpg)