Nowe marki, wyjątkowe koncepty, angażujące wydarzenia oraz niezapomniane doświadczenia – tak wyglądała pierwsza połowa roku w Centrum Handlowym Wroclavia. Laureat nagrody „Obiekt Handlowy Roku 2023 – Best Performance” w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards niezmiennie utrzymuje wysoki poziom usług, czym przyciąga zarówno klientów, jak i najemców.
– Za nami kolejne udane 6 miesięcy, wypełnione nowymi projektami i ciekawymi inicjatywami, które realizowaliśmy wspólnie z lokalnymi partnerami. Konsekwentnie wyznaczamy sobie cele i osiągamy założone rezultaty. Rozszerzamy ofertę z myślą o naszych stałych oraz przyszłych klientach. Wroclavia dynamicznie się zmienia i zapewnia nowe doświadczenia, zarówno w zakresie zakupów, jaki i rozrywki. Od stycznia 2024 roku podpisaliśmy już 31 kontraktów z najemcami, w tym z 8 nowymi markami – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii. – Liczba klientów, na poziomie 17,5 mln odwiedzin rocznie, oznacza również konieczność inwestycji w modernizację obiektu. W pierwszym półroczu rozpoczęliśmy prace związane z przebudową drzwi obrotowych w dwóch głównych wejściach – dodaje.
Atrakcyjny tenant mix z nowymi markami
Powierzchnie we Wroclavii są niemal całkowicie wynajęte, a poziom komercjalizacji obiektu wynosi obecnie 99%. Do portfolio najemców centrum od początku 2024 roku dołączyły takie marki modowe jak The North Face czy Snipes, w nowym koncepcie powrócił też Tatuum. Miłośników dobrego jedzenia ucieszy informacja o nowo otwartych punktach Big Boba i Karmello.
Wroclavia ma także za sobą kilka znaczących relokacji, dzięki którym popularne marki zyskały nowy potencjał do prezentacji swojej oferty. Jednym z przykładów jest sklep Adidas, który zwiększył powierzchnię o ponad 60% (do prawie 500 mkw.), podobnie W.KRUK, który podwoił swoją powierzchnię i Levi’s, który w nowej lokalizacji zajmuje większą o ok. 30% przestrzeń. To nie koniec zmian, które w najbliższych miesiącach obejmą również Vistulę (ze 120 mkw. do 300 mkw.), Pandorę (z 50 mkw. do 88 mkw.) oraz Apart (z 117 mkw. do 148 mkw.).
Retailtainment i edukacja
Oprócz atrakcyjnej oferty handlowej, Wroclavia tradycyjnie przyciągała klientów różnego rodzaju wydarzeniami tematycznymi m.in. o charakterze rozrywkowym i edukacyjnym. Wiosna upłynęła w Centrum pod hasłem ekologii przy okazji Dnia Ziemi oraz Rowerowej Majówki, związanej z promocją zrównoważonego transportu. Wielką popularnością wśród wrocławian cieszyły się także Teatralne Soboty – cykl adresowanych do dzieci interaktywnych spektakli teatralnych, które ściągły małych i dużych miłośników sztuki w każdą czerwcową sobotę.
Mocnym akcentem rozpoczynającym wakacje był z kolei Extreme Fest – pełen ekstremalnych atrakcji event dla miłośników adrenaliny, będący jednocześnie promocją turystycznych skarbów Dolnego Śląska, oferującego mnóstwo wrażeń m.in. miłośnikom wspinaczki i rowerów. Wydarzenie zostało objęte patronatem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, której Wroclavia jest aktywnym członkiem. Końcówka I półrocza 2024 roku przyniosła także otwarcie na tarasie centrum Pitlane Summer bar. To jedyny w Polsce bar letni, dla którego motyw przewodni stanowi Formuła 1. Jest to z pewnością wyjątkowe miejsce integrujące miłośników motoryzacji, ale także przestrzeń do organizacji wydarzeń kulturalnych, np. w ramach koncertów organizowanych we współpracy z Vertigo Jazz Club.
Konsekwentna realizacja strategii
W kwietniu Wroclavia gościła także prelegentów konferencji TEDxUEWroc Prequel, organizowanej przez samorząd studencki wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Prowadzone przez dyrektorkę Wroclavii Małgorzatę Woźniak oraz Filipa Kryłowicza – Head of Shopping Centre Management Poland warsztaty dla studentów były elementem rozpoczętej w minionym półroczu współpracy z tą uczelnią. W ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2024 roku Wroclavia kontynuowała jednocześnie współpracę z wieloma lokalnymi partnerami, takimi jak Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, Biuro Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miasta Wrocławia czy Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego.
– Zaangażowanie w sprawy lokalnej społeczności to jeden z fundamentów, na których od początku działalności budujemy tożsamość Wroclavii. W połączeniu z atrakcyjną ofertą handlową i rozrywkową oraz strategicznym położeniem w centrum miasta, w miejscu połączenia wielu szklaków komunikacyjnych, stanowimy ważny punkt na mapie Wrocławia. U nas nigdy nie ma nudy – pierwsze półrocze 2024 roku to potwierdza, a w drugie wchodzimy z pewnością, że mamy naprawdę wiele do zaoferowania – podsumowuje Małgorzata Woźniak.
Wroclavia to centrum handlowe, które wniosło na wrocławski rynek nowy standard usług, innowacyjną architekturę i niezapomnianą atmosferę, oferując w samym centrum Wrocławia niezwykłe doświadczenia zakupowe i rozrywkę na najwyższym poziomie. Obiekt cieszy się ogromną popularnością – w 2023 r. Wroclavię odwiedziło 17,5 mln klientów.
Centrum znajduje się w samym sercu miasta, w sąsiedztwie głównego dworca kolejowego, licznych przystanków tramwajowych i autobusowych oraz dróg rowerowych. Obiekt posiada również zintegrowany dworzec autobusowy, niemal 2000 miejsc parkingowych dla aut oraz 400 miejsc parkingowych dla rowerów. We Wroclavii znajduje się ponad 170 sklepów, m.in. jedyne na Dolnym Śląsku salony LEGO, Boss i JD Sport, a także najbardziej popularne marki, m.in. Zara, Massimo Dutti, Pandora czy Rituals. Obiekt wyróżnia się jedynym Dolnym Śląsku ekranem IMAX, pierwszym w Polsce salonem gier zręcznościowych Gamestate, jak również innowacyjnym, zeroemisyjny torem kartingowym z elektrycznymi gokartami Pitlane.
Wroclavia jest ważnym partnerem dla interesariuszy we Wrocławiu. Jako pierwsze centrum handlowe w regionie została członkiem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Centrum dba o środowisko – obiekt korzysta w 100% z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Na terenie zewnętrznym, znajduje się ponad 300-letni pomnik przyrody – dąb „Przewodnik”, w którego opiekę zaangażowani są doświadczeni dendrolodzy i architekci zieleni.
Pozycję Wroclavii jako lidera na polskim rynku retail potwierdza nagroda PRCH Retail Awards z 2023 r. – złota statuetka w kategorii „Obiekt Handlowy Roku – Best Performance” oraz złota statuetka przyznana centrom Unibail-Rodamco-Westfield w kategorii „Strategia i działania ESG roku”. Centrum posiada także certyfikat „Obiekt bez barier” wydany przez Fundację Integracja.