fot. Kajtman

Centrum handlowo-rozrywkowe Europa Centralna w Gliwicach przymierza się do poszerzenia oferty rozrywkowej

Orzech
Największe na Śląsku centrum handlowo-rozrywkowe Europa Centralna w Gliwicach poszerza swoją ofertę o kolejne atrakcje. Jeszcze w styczniu działalność w obiekcie rozpocznie Akademia Driftingu Crazy Carts.
Wkrótce zostanie też oficjalnie otwarte Funzeumnajwiększa w Polsce ekspozycja multisensorycznych instalacji umożliwiających zrozumienie działania światła i kolorów.
Zarządzana przez Sierra Balmain Europa Centralna z ogromną konsekwencją wdraża do realizacji kolejne koncepty z segmentu rozrywka. Zgodnie ze strategią rozwoju obiektu – zarządca stawia przede wszystkim na oryginalne, niedostępne nigdzie indziej formy spędzania wolnego czasu, wpisujące się w trend atrakcji tzw. nowej generacji, czyli miejsc pobudzających wyobraźnię, kreatywnych i angażujących.
W Europie Centralnej znajdują się już największa w Polsce makieta kolejowa, jedyny w Gliwicach park trampolin, wystawy: akwarystyczno-terrarystyczna, klocków Lego czy egzotycznych pająków
Teraz powierzchnię 882 mkw. zajmie tor Crazy Carts przeznaczony do nowo rozwijającej się dyscypliny sportu – jazdy elektrycznymi gokartami imitującej driftowanie, czyli poruszanie się w poślizgu. 
Na finiszu jest też projekt Funzeum. Przy użyciu nowoczesnych technologii stworzono ponad 50 multimedialnych instalacji edukacyjno-rozrywkowych bazujących na grze światła, kolorów i optycznych złudzeń. To największa tego typu ekspozycja w Polsce – zlokalizowana na prawie 4000 mkw., inspirowana m.in. TeamLab Borderless w Tokio, czyli największym muzeum sztuki cyfrowej na świecie. W Europie Centralnej klienci będą mogli zagrać na mierzącym prawie 12 metrów pianinie podłogowym, odwiedzić fluorescencyjny las czy spacerować wśród gigantycznych kwiatów.
– Nasze aspiracje bycia jednym z najbardziej unikatowych kompleksów handlowo-rozrywkowych w Polsce nabrały realnych kształtów. Umacniamy się w tym segmencie działalności, ale w bardzo przemyślany sposób. Szukamy oryginalnych konceptów, ponieważ mamy świadomość tego, że wymagania klientów też się zmieniają i chcą być oni zaskakiwani niestandardowymi pomysłami. Tworzymy zatem ofertę, jakiej nigdzie indziej nie znajdą. Widzimy, że to procentuje i przekłada się na wskaźniki odwiedzalności – mówi Katarzyna Lenartowicz, dyrektorka Centrum Handlowego Europa Centralna w Gliwicach.
W związku z coraz większym zainteresowaniem odwiedzających, Europa Centralna zdecydowała się na wprowadzenie internetowego systemu zakupu swojej oferty rozrywkowej i gastronomicznej, z której można skorzystać za pomocą bonu turystycznego. Centrum jest jedynym w Polsce obiektem tego typu, w którym taka forma finansowania rodzinnych atrakcji jest możliwa.