Coraz bliżej przebudowy węzła przesiadkowego Dubois–Drobnera Wrocławskie Inwestycje

Coraz bliżej przebudowy węzła przesiadkowego Dubois–Drobnera

WIZUALIZACJE
REKLAMA

Na Nadodrzu szykuje się prawdziwa komunikacyjna rewolucja. Inwestor - spółka Wrocławskie Inwestycje - ogłosiła rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę, który zajmie się przebudową węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu ulic Dubois i Drobnera. Inwestycja warta ponad 40 milionów złotych całkowicie zmieni oblicze tego miejsca, tworząc nowoczesne i komfortowe minicentrum przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej.

Nowoczesne przystanki i torowisko

Jednym z kluczowych elementów projektu będzie przebudowa torowiska tramwajowego łącznej długości około 500 metrów oraz modernizacja aż 1200 metrów sieci trakcyjnej. Znikną dotychczasowe przystanki tramwajowe, a w ich miejscu powstaną dwa podwójne przystanki tramwajowo-autobusowe. Dzięki odpowiednio wydłużonym peronom jednocześnie będą mogły zatrzymywać się tu dwa tramwaje lub tramwaj i autobus. Skróci to czas przesiadek i znacząco zwiększy funkcjonalność całego węzła.

Zmiana geometrii skrzyżowania pozwoli także odsunąć przystanki z samego centrum skrzyżowania. Dzięki temu ruch samochodów będzie płynniejszy, a pasażerowie zyskają wygodniejsze i bezpieczniejsze warunki podróżowania.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

W przetargu wzięły udział następujące firmy:

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Bezpieczniej dla pieszych i rowerzystów

Przebudowa obejmie nie tylko torowisko i przystanki, ale także całą infrastrukturę drogową. Na ulicach Dubois i Drobnera powstaną nowe jezdnie, chodniki, drogi rowerowe oraz przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych, które połączą się z istniejącą i budowaną siecią m.in. na ul. Pomorskiej i drugiej części ul. Dubois. Na wysokości ul. Cybulskiego zaplanowano nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy, co poprawi bezpieczeństwo w rejonie mostów Uniwersyteckich. Zmieniona zostanie także lokalizacja jednego z przejść – pomiędzy ulicami Śrutową i Rydygiera zostanie ono przeniesione na stronę północną.

REKLAMA

Zieleń i nowoczesne oświetlenie

Projekt zakłada wprowadzenie licznych nasadzeń i rozwiązań proekologicznych. W sumie posadzonych zostanie 11 drzew, 1300 krzewów liściastych, 1490 pnączy, 1052 traw ozdobnych, 263 półkrzewów i 263 roślin cebulowych. Na przystankach pojawi się dodatkowo 8 drzew oraz trejaże porośnięte zielenią, a w obrębie skrzyżowania i wzdłuż ulicy zaplanowano ogrody deszczowe i rabaty z różami. Szczególną uwagę zwrócono na ochronę istniejącego platana klonolistnego przy ul. Drobnera, który zyska większą przestrzeń biologicznie czynną. Cały obszar zostanie także wyposażony w nowoczesne, energooszczędne oświetlenie – stanie tu 27 latarni oraz 84 oprawy oświetleniowe, w tym doświetlenie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów.

Utrudnienia i harmonogram

Prace budowlane potrwają 18 miesięcy. W tym czasie ruch samochodowy będzie odbywał się ulicami objętymi przebudową, ale w ograniczonym korytarzu. O planowanych zmianach w ruchu drogowym i komunikacji zbiorowej będziemy informować przed rozpoczęciem prac.

Zadanie dofinansowane jest ze środków unijnych, z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FENiKS 2021-2027). Realizowane jest w ramach Projektu Zintegrowany System Transportu Szynowego – etap IV, który ma na celu ulepszenie lokalnego transportu publicznego.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA