Sieć L’Osteria wchodzi na polski rynek. Otwarcie pierwszej restauracji jest planowane na lato 2023 roku w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Marka przewiduje dynamiczny rozwój na polskim rynku i planuje otworzyć dziesięć lokali w ciągu 5 najbliższych lat.
W grudniu 2022 roku FR L’Osteria SE podpisała umowę joint venture z Adamem Mularukiem (Atena Capital) na wprowadzenie i zarządzanie marką L’Osteria na polskim rynku.
– Jest mi niezmiernie miło ogłosić wejście L’Osteria do Polski. Cieszymy się, że wspólnie z Adamem Mularukiem, który od razu dostrzegł potencjał marki, możemy wkroczyć na kolejny rynek. Adam idealnie pasuje także do La Famiglia – jak określamy zespół L’Osterii – zarówno swoją osobowością, jak i wartościami, którymi kieruje się w biznesie. Jesteśmy głęboko przekonani, że znaleźliśmy doskonałego partnera i fantastycznego ambasadora naszej marki – wyjaśnia Mirko Silz, dyrektor generalny FR L’Osteria SE.
Plany ekspansji na polskim rynku
L’Osteria zakłada dynamiczny rozwój na polskim rynku. W planach jest otwarcie dziesięciu lokali w ciągu najbliższych pięciu lat.
– Z dużym optymizmem patrzę w przyszłość i na rozwój gastronomii w Polsce. L’Osteria jest marką o dużym potencjale, oferującą niesamowite dania i produkty kuchni włoskiej w przystępnych cenach. Naszym wyróżnikiem jest nie tylko jedzenie. Chcemy, aby każda wizyta w restauracji była dla naszych Gości fantastycznym przeżyciem, niczym wakacje we Włoszech, dlatego dbamy o najdrobniejszy szczegół. Wierzę w ten koncept i jego sukces na polskim rynku – mówi partner joint venture Adam Mularuk.
Pierwsza restauracja pod szyldem L’Osterii w Polsce zaoferuje ponad sto siedemdziesiąt miejsc siedzących wewnątrz lokalu, a w sezonie letnim także dodatkowe sto miejsc w pełnym drzewek oliwnych, cytrynowych i oleandrów, ogródku.
L’Osteria w skali globalnej
L’Osteria to niemal 160 restauracji w ośmiu krajach – Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu, które zatrudniają łącznie około 6500 pracowników.
W Niemczech, gdzie działają już sto trzydzieści dwie restauracje, w 2022 roku L’Osteria zajęła szóste miejsce wśród stu największych firm rynku restauracyjnego w rankingu przygotowywanym na Międzynarodowe Forum Gastronomiczne w Hamburgu. W minionym roku firma osiągnęła przychód w wysokości 320,9 milionów euro. Obecnie L’Osteria ma 33 franczyzobiorców i partnerów w siedmiu krajach.
W marcu bieżącego roku marka trafiła do portfela funduszu McWin, prywatnej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w usługach gastronomicznych i technologii żywności. Równocześnie Założyciele L’Osteria, Klaus Rader i Friedemann Findeis, pozostają znaczącymi akcjonariuszami mniejszościowymi firmy. W roku 2023 L’Osteria planuje poszerzyć swoją działalność o kolejne 22 restauracje.