źródło: Urząd Miasta Łodzi

Dobiegają końca prace przy budowie podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi [WIZUALIZACJE]

Orzech
Rozpoczęło się zagospodarowywanie terenu nad budowaną, podziemną drogą w Nowym Centrum Łodzi. Na powierzchni ziemi ruszyły roboty związane z układaniem pieszego traktu, który stworzy nowe połączenie Śródmieścia z EC1 i dworcem Łódź Fabryczna.
Podziemna droga o długości 500 metrów, która połączy ul. Kilińskiego z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów (w śladzie dawnej ul. Hasa), będzie miała dwukierunkową jezdnię (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) poprowadzoną 6 m pod powierzchnią ziemi w tunelu o wysokości 4 m i szerokości 10 m. Wjazd do niej od ul. Kilińskiego znajduje się pomiędzy budynkami PGE a biurowcem mBanku. Ma stanowić naturalne przedłużenie powstającego właśnie przebicia wewnątrzkwartałowego, dzięki któremu skomunikowane nowymi drogami zostaną ulice: Traugutta, Tuwima, Sienkiewicza i Kilińskiego.
Urząd Miasta Łodzi
Urząd Miasta Łodzi
Urząd Miasta Łodzi
Z podziemnej drogi wykonanych zostanie 7 zjazdów prowadzących do podziemnych parkingów budynków, które w przyszłości powstaną w tej części Nowego Centrum Łodzi. Jeden z wylotów tunelu ma prowadzić także do 3-poziomowego parkingu na 300 aut, który ma powstać pod rynkiem im. K. Kobro planowanym przed EC1. Nie można też zapominać o projekcie budowy w NCŁ nowego łódzkiego ratusza. 
Urząd Miasta Łodzi
Urząd Miasta Łodzi
Ponad podziemną drogą, na poziomie gruntu, powstaje kolejny w Łodzi woonerf, bardzo okazały, bo o powierzchni 12 tys. mkw. Przyjazna dla mieszkańców przestrzeń z bujną zielenią i meblami miejskimi ma otworzyć dla łodzian tę część miasta, ułatwić dostęp do atrakcji EC1 i stworzyć alternatywne dojście do dworca Łodź Fabryczna.
Źródło: Urząd Miasta Łodzi / lodz.pl